ضرورت ساماندهی نیرو‌های شرکتی، طرحی و قراردادی وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت گفت: باید داشبورد‌های مدیریتی و بانک اطلاعاتی منابع انسانی وزارت بهداشت با جزئیات بیشتر بروز رسانی شود.

رحیمی گفت: بیش از ۵۵۰ هزار نفر در مجموعه وزارت بهداشت خدمت می‌کنند، ساختار حوزه سلامت یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها در سطح کشور است و منابع انسانی آن بالاترین و باارزش‌ترین گنجینه است.

وی گفت: در مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که معیشت منابع انسانی وزارت بهداشت را تا جایی که قانون و مقررات به ما این اجازه را می‌دهد در اولویت کاری خود قرار دهیم و رفاهیات پرسنلی را بر همه‌چیز مقدم دانسته‌ایم.

به گفته رحیمی، بخشنامه حقوق و دستمزد نیرو‌های شرکتی وهمچنین احکام حقوقی کارکنان تبصره ۴ که تابع قانون کار در حوزه بهداشت و درمان در حال خدمت‌رسانی هستند، آماده‌شده است که به‌زودی ابلاغ خواهد شد و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابع وزارت بهداشت موظف به اجرای آن خواهند بود.

معاون وزیر بهداشت گفت: ساماندهی نیرو‌های شرکتی، طرحی و قراردادی در وزارت بهداشت باید با در نظر گرفتن نیاز مناطق محروم و کم برخوردار در کشور موردتوجه قرار گیرد، گستردگی وزارت بهداشت باعث شده است که بعضاً برخی مناطق ازنظر تراکم نیرو در شرایط مطلوب و در مناطق دیگر نیازمند نیرو باشند که باید با ساماندهی و به‌روزرسانی داشبورد‌های مدیریتی منابع انسانی، این موانع را کنار زد.

او گفت: کمبود نیروی انسانی در مجموعه‌های مختلف بهداشت و درمان وجود دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که با جذب نیروی کارآمد و متخصص این کمبود‌ها در سطح کشور برطرف شود و خللی در سلامتی مردم ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۱
از تمام دانشگاه های علوم پزشکی باید حسابرسی شفاف و بسیار دقیقی بشود.
آخرین اخبار