مکرون: یهودستیزی نسبت به قبل، شعله‌ورتر شده است

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی خواستار مرور تاریخ با هدف محکوم کردن یهودستیزی شد.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در اظهارات خود به مناسبت هشتادمین سالگرد «به‌صف‌کشی ول دیو» که در آن پلیس فرانسه اقدام به بازداشت و به‌صف‌کشی یهودیان کرده بود، اعلام کرد که باید تاریخ مرور شود تا چنین وقایعی تکرار نگردد.

به گزارش فرانس ۲۴، این واقعه در روز‌های ۱۶ و ۱۷ ژوئیه ۱۹۴۲ اتفاق افتاد و در آن پلیس فرانسه اقدام به بازداشت و به‌صف‌کشی ۱۳ هزار و ۱۵۲ یهودی، از جمله بیش از ۴ هزار کودک، و سپس تسلیم آن‌ها به آلمان نازی کرد.

مکرون در بخشی از سخنرانی خود کسانی را که «یهود ستیزی و آزادی بیان» را با هم اشتباه می‌گیرند، محکوم کرد و گفت: «همیشه ضروری است که تاریخ را برای عدم تکرار آن به یاد بیاوریم، نفرت در گذشته خود را موشکافی کنیم تا در حال حاضر بهتر آن را محکوم کنیم.»

او همچنین از «نیرو‌های جمهوریخواه» خواست تا «هشیاری خود را در برابر یهودستیزی دو برابر کنند» و گفت: «یهودستیزی نسبت به سال ۱۹۹۵ شعله‌ورتر و شایع‌تر است.»

به تازگی موج انکار هولوکاست و یهودستیزی در جهان افزایش یافته است، اوایل ماه جاری، دادگاهی در ایالت «براندنبورگ» در شمال شرق آلمان یک نگهبان سابق اردوگاه کار اجباری نازی‌ها را به ۵ سال زندان محکوم کرد.

همچنین در ۲ سال گذشته اخراج و تعلیق ۳ نفر در سطح جهانی به دلیل صحبت درباره هولوکاست به طرزی که به مذاق رژیم صهیونیستی خوش نیامده، بسیار خبرساز شده است. بهمن ماه سال گذشته نیز «ووپی گلدبرگ» کمدین و بازیگر و همچنین مجری برنامه The View در شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره هولوکاست، ۲ هفته از کار خود تعلیق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، دجال یهودی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۱
یهودی با صلیبی و داعشی کوچکترین تفاوتی با هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ تير ۱۴۰۱
اولویت اول داعشه نه یهودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۱
داعش همون یهودیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
داعش و یهود یکی هستن در دو لباس، اعتراف اون داعشی دستگیر شده رو ببین که میگه من با اسرائیل و یهودی ها کاری نداریم و میگه ایرانی ها یهودی هستن و باید کشته بشن.
آخرین اخبار