طبخ و توزیع ۴۰ هزار پُرس غذای گرم در عید غدیر در فارس + فیلم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس از مشارکت این نهاد در پخت ۴۰ هزار پرس غذای گرم در سطح استان خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی بین مناطق حاشیه‌ای کلانشهر شیراز و شهرستان‌های استان توزیع شد.

حسین پور نورعلی در حاشیه مراسم طبخ و توزیع غذای نذری به مناسبت عید سعید غدیرخم، گفت: بیش از  ۴۰ هزار پرس غذای گرم در ۳۰ محله کم‌برخوردار در سطح کلانشهر شیراز و شهرستان‌های فارس به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طبخ و توزیع شد.

او با توجه به تاکیدات ائمه اطهار (ع) مبنی بر اطعام در روز عید غدیر و ثواب‌های بسیار آن گفت: برای انجام این امر خداپسندانه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات توسط ستاداجرایی و مابقی توسط گروه‌های و هیئت‌های مذهبی بوده است.

پورنورعلی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناسبت عید سعید غدیر برای دومین سال متوالی و با همکاری گروه‌های جهادی و هیئات‌های مذهبی اقدام به پخت غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس با اشاره به اینکه امام علی (ع) الگوی بی‌نظیر در نیکوکاری و اطعام نیازمندان است، ادامه داد: عید سعید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که در روایات بسیاری بر ارزش و گرامیداشت این روز تاکید شده است؛ عید غدیرخم روز اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) و جانشینی وی بعد از پیامبر به عنوان امام و، ولی مومنان است.

او گفت: اولویت و جامعه هدف این ستاد، مناطق محروم است، اما با توجه به شعار ما دائر بر  احیای سنت فراموش شده اطعام در ظهر عید غدیر، در مراسم جشن عید غدیر و منازل و مراکز فرهنگی هم توزیع می‌شود.

پورنورعلی گفت: همچنین در روز عید سعید غدیر خم با همت ستاد جرایی فرمان حضرت امام (ره) مراسم ازدواج ۲۹ زوج جوان در قالب ازدواج آسان در شهرستان لارستان برگزار و جهیزیه این نوعروسان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان شامل (یخچال، قالی، اجاق گاز، پتو، سرویس قابلمه، سرویس ملامین و ...) تهیه و تامین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار