وزیر خارجه سوریه فردا به ایران می‌آید

منابع آگاه گزارش داده اند فیصل مقداد برای گفتگو درباره روابط دوجانبه با ایران فردا (سه‌شنبه) به تهران خواهد آمد.

یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفته است فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه برای گفتگو در مورد روابط دوجانبه با ایران و بررسی نتایج نشست آستانه فردا (سه شنبه) به تهران می‌رود و چهارشنبه با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است روسای جمهور ترکیه و روسیه نیز فردا به کشورمان سفر می‌کنند تا به عنوان بخشی از «فرآیند صلح آستانه» در خصوص پایان دادن به جنگ ۱۱ ساله سوریه با یکدیگر گفتگو کنند. آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان میزبان این نشست خواهد بود.

این دیدار سه‌جانبه همچنین به اردوغان این امکان را می‌دهد که با پوتین دیدار داشته باشد. ترکیه از زمان آغاز جنگ اوکراین تلاش کرده تقش میانجی را در روابط بین اوکراین و روسیه ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۸:۱۴ ۲۷ تير ۱۴۰۱
به دنبال آتش افروزی های اخیر ترکیه در مرز با سوریه نظر ما این است که جناب فیصل مقداد وزیر محترم سوریه به نیابت از ریاست محترم جمهور سوریه جناب دکتر بشار الاسد از جانب هر دو کشور سوریه و ایران با هر مقامی از ترکیه در هر سطحی گفتگو کند و همزمان با حضور مقامات ترکیه در ایران من البدو الی الختم حضور موثر و مختار در مذاکرات فی مابین ایران و ترکیه داشته باشند. در حضور مقام عظمای دولت روسیه کبیر.
آخرین اخبار