۴ زندانی محکوم به قصاص از دار مجازات رهایی یافتند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با عید سعید غدیر چهار زندانی محکوم به قصاص در این استان با رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافتند.

ناصر عتباتی در مراسم بخشش اولیای دم از قصاص چهار محکوم زندانی ارومیه گفت: با توجه به آیات قرآنی قصاص حق شرعی و قانونی اولیای دم است که در قرآن مجید به آن اشاره شده، ولی بلافاصله تاکید گردیده که عفو و گذشت بهتر بوده و این نشان از تاثیر مثبت و معنوی بخشش است.

او گفت: اکثر قتل‌هایی که اتفاق می‌افتد بر اثر رفتار‌های هیجانی و بدون قصد و نیت مجرمانه و به دلیل عدم مهارت در کنترل خشم است از این رو دستگاه قضایی در کنار وظیفه قانونی خود در برخورد با مجرمین با توجه به وظیفه شرعی و اخلاقی در تلاش بوده با کمک مجموعه‌هایی همچون مددکاران زندان‌ها، شورای حل اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش، صلح یاران و ائمه جمعه و جماعت و ریش سفیدان و متنفذین در راستای اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ بخشش گام بردارد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی می گوید: با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود محکومان این چهار پرونده به ترتیب پس از ۱۷، ۱۳، ۱۱ و ۶ سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به کمک‌های خیرین و حمایت‌های دستگاه قضایی استان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های مجموعه دستگاه قضایی، در دهه امامت، به احترام نام مبارک امیرالمومنین علی (ع) ۱۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی آزاد شدند.

مجتبی محمدی گفت: این مراسم به مناسبت‌های مختلف در روز‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت و با توجه به موافقت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با عفو تعدادی از محکومان به مناسبت این ایام مبارک، به زودی شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.