مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

ضرورت تشکیل قرارگاه ملی اشتغال

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال گفت: لازم است قرارگاه ملی اشتغال در شرایط جنگ اقتصادی حاکم بر کشور تشکیل شود.

علی اکبر خادمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» در قم گفت: قرارگاه ملی اشتغال توسعه کننده زیست بوم اشتغال و تولید در کشور خواهد بود رسالت این قرارگاه توسعه فناوری و تجمیع امکانات و ظرفیت‌های موجود است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال می گوید:تحقق زیست بوم اشتغال در کشور در مرتبه اول نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و در مرتبه دوم حرکت هماهنگ نهاد‌های حاکمیتی در مسیر تولید و اشتغال است.

او گفت:ناهمسویی ظرفیت‌ها و عوامل دخیل، فشار‌های بیرونی و تحریم و زیرساخت‌های معیوب حکمرانی سه مشکل و چالش اشتغال در ایران است.

او می گوید: تشکیل قرارگاه اشتغال کمک خواهد کرد تا زیرساخت‌های معیوب حذف، شفافیت و امکان دسترسی به اطلاعات فراهم، فضای کسب و کار بهبود و حذف فرآیند‌های زائد و تربیت نیروی انسانی و کادر اجرای زیست بوم اشتغال فرصت ابتکار عمل پیدا کند.

او گفت: بی‌اطلاعی عمومی و سردرگمی فعالان و گروه‌های مردمی در حوزه اشتغال آفرینی از چالش‌های مهم زیست بوم اشتغال کشور است.

به گفته او طرح زیست بوم ملی تولید و اشتغال هم اکنون در مراحل پایانی خود دارد که امید می‌رود هر چه زودتر آیین نامه اجرایی آن توسط هیئت دولت ابلاغ شود.

رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرینی» امروز در قم آغاز و بمدت یک هفته در قالب کارگاه‌های آموزشی ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار