بیش از نیمی از مناطق زلزله‌زده کوهرنگ بازسازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده، پیش‌بینی کرد عملیات بازسازی تا پایان شهریور تکمیل شود.

آقای ریاحی گفت: تمامی واحد‌های زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ که نیازمند بازسازی بوده تخریب و عملیات نوسازی در حال انجام است که تاکنون برای ۴۱۰ واحد اسکلت نصب شده، ۳۰۰ واحد به مرحله احداث سقف رسیده و برای نزدیک به ۳۰۰ واحد مسکونی نیز دیوارچینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات تعمیر برای بیش از ۸۵ درصد واحد‌هایی که نیازمند تعمیر بوده انجام شده است و حدود ۱۵ درصد باقی مانده نیز با مشارکت اهالی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی شهرستان کوهرنگ تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدتی در خصوص مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی دارد، تصریح کرد: تاکنون ۵۲ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده است و پیش‌بینی می‌شود با تسهیلاتی که دولت در همین رابطه درنظر گرفته است بتوان در ادامه واحد‌های بیشتری را مقاوم‌سازی کرد.

ریاحی خاطرنشان کرد: اعطای ۲۰۰ میلیون تسهیلات مسکن روستایی که به دستور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن مصوب شده و در انتظار ابلاغ قرار دارد یک فرصت استثنایی برای مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه سهمیه سالانه استان در بخش مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار واحد مسکونی است، افزود: با تحقق این برنامه طی پنج سال آینده باید ۷۰ درصد خانه‌های روستایی در استان مقاوم‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مهمترین عامل برای اجرای برنامه مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی مشارکت مردم و همراهی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار