معرفی کتاب؛

روایت دفاع‌های تاریخی در کتاب نبرد ایرانیان

کتاب نبرد ایرانیان سعی دارد بزرگترین نبرد‌های اساطیری و تاریخی ایرانیان را بررسی کند.

«کتاب نبرد ایرانیان روایت دفاع ایرانیان از میهن در برابر دشمنان» به قلم مهدی الماسی و حبیب یوسف‌زاده با ویرایش بهروز رضایی کهریز از سوی انتشارات طلایی منتشر شده است، این کتاب با ۱۰۴ صفحه که در دسته بندی ادبیات پایداری و دفاع مقدس قرار می‌گیرد در سال ۹۹ روانه بازار شده است.

کتاب حاضر به تاریخ مهم‌ترین جنگ‌های ایرانیان مقابل بیگانگان می‌پردازد، جنگ‌هایی که مردم ایران با جان و دل از زندگیشان گذشتند تا وطنشان را حفظ کنند.

روایت نبرد‌های اساطیری در کتاب نبرد ایرانیان

کتاب نبرد ایرانیان تصاویر یک پارچه از قهرمانان ایرانی را از اسطوره‌هایی همانند آرش کمانگیر، کاوه آهنگر، عباس میرزا، رئیس علی دلواری، محمد علی جهان آرا، حسن طهرانی مقدم و همه کسانی که در طول چند هزار سال با جان خود کشور ایران را حفظ کرده اند به خوبی نشان می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حماسه‌های پهلوانان ایران در قرن چهارم هجری توســط حکیم ابوالقاســم فردوســی به نظم درآمد و در کتاب بزرگ شــاهنامه تدوین شــد. رستم، زال، سام، بیژن، اسفندیار، فریدون، توس، گرشاسب، گیو، گودرز،  فرامرز، قارن و گستهم از مشــهورترین پهلوانان ایران در شاهنامه اند

جمشید که در ابتدا پادشاهی دادگر و عادل بود، کم کم دچار غرور شد و ادعای خدایی کرد، نور الهی (فره ایزدی) وی از بیــن رفــت و مــردم از او روی‌گردان شــدند و کارها بی‌نظم و آشــفته گشــت. در این اوضاع آشفته، ضحاک تاج و تخت پادشاهی را تصاحب کرد و جمشید را کشت.

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران و تاریخ اساطیری ایران به ویژه دانش آموزان پیشنهاد می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار