سخنگوی وزارت خارجه:

به بازگشت ثبات و آرامش به افغانستان کمک می کنیم + فیلم

سخنگوی وزارت خارجه گفت مهمترین چارچوبی که در زمینه ثبات در افغانستان شکل گرفته اجلاس یا فرمت وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه موضوع افغانستان جزو موضوعات مهم ما در منطقه است گقت: تلاش ایران به عنوان مهمترین همسایه افغانستان این است که در چارچوب تعامل سازنده با طالبان به بازگشت ثبات در این کشور کمک کند.

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارداشت: موضوع افغانستان جزو موضوعات مهم ما در منطقه است. ما تقریبا حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم و هر تحولی در این کشور رخ بدهد برای ایران حائز اهمیت است.

کنعانی گفت: متاسفانه آن چیزی که در افغانستان رخ داد علاوه بر سالیان طولانی اشغال خاک این کشور توسط دولت آمریکا و اشغال نظامی ۲۰ ساله، خروج غیرمسئولانه دولت آمریکا از افغانستان بود.

کنعانی گفت: تلاش ایران به عنوان مهمترین همسایه افغانستان این است که در چارچوب تعامل سازنده با طالبان و با همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه به بازگشت ثبات و آرامش به این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: مهمترین چارچوبی که در این زمینه در افغانستان شکل گرفته اجلاس یا فرمت وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان است.

کنعانی گفت: ارزش‌های حقوقی و انسانی به ویژه در بحث حقوق زنان معتقد وجود دارد که هم در حوزه دینی و هم اسلامی ما به آن تاکید شده، افغانستان هم کشور اسلامی است، علاوه بر این حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان شمول محسوب شود موضع ایران در این ارتباط روشن است.

برچسب ها: نشست تاشکند ، ایران ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.