با مصوبه هیات دولت؛

۲۰۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی سواحل شمالی اختصاص یافت

با تصویب دولت، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین امکانات مورد نیاز و همچنین استقرار نیروهای نجات غریق در سواحل شمالی کشور اختصاص یافت.

هیئت وزیران با توجه به تأکید رئیس جمهور در جلسه مورخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ مبنی بر لزوم بررسی طرح ایمن سازی و استقرار نیروهای نجات غریق در سواحل شمالی کشور، مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و همچنین استقرار نیروهای نجات غریق در سواحل شمالی کشور، به وزارت ورزش و جوانان اختصاص داد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین وزارت ورزش و جوانان (فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران) موظف شد گزارش عملکرد مصوبه دولت را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

گفتنی است، مهم ترین نکته‌ای که کارشناسان بر لزوم رعایت آن برای شنا به ویژه در دریای خزر تاکید می‌کنند، امواج و جریان‌های ناشی از آن است که به اصطلاح «جریان شکافنده» نامیده می‌شود، جریانی که دلیل اصلی تلفات انسانی ناشی از شنا در آب‌های ساحلی است.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته یک‌هزار و ۱۶۶ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد تلفات هزار و ۱۸۸ نفر بود، ۱.۹ درصد کمتر شده است.

از کل تلفات غرق شدگی در سال گذشته (۱۴۰۰)، یک‌هزار و ۹ نفر مرد و ۱۵۷ نفر زن بودند. در این مدت، استان‌های مازندران با ۱۴۷، خوزستان با ۱۲۵ و گیلان با ۹۱ فوتی، بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی، بیشترین تلفات غرق شدگی مربوط به فصل تابستان و ماه‌های گرم سال است. در سال گذشته نیز بیشترین آمار کشته‌های غرق شدگی با ۱۸۹ فوتی مربوط به ماه تیر است.

پیش‌تر مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات درباره جلوگیری از وقوع این حوادث گفته بود در صورت موافقت دولت، قرارگاه‌ها و پست‌های امدادی راه‌اندازی خواهد شد تا نزدیکی سواحل هشدار و آموزش‌های لازم برای جلوگیری از غرق شدگی را در اختیار افراد قرار دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار