ساخت بیش از هزار خانه بدون مجوز در اسالم تالش

رئیس کل دادگستری گیلان با انتقاد از ساخت وساز‌های بی رویه در مناطق روستایی استان از ساخت بیش از هزار خانه بدون مجوز در اسالم تالش خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز پس از بازدید از روند ساخت چند طرح عمرانی در تالش، در شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با حضور شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دهیاران و آحاد مردم در مسجد قاسمیه شرکت کرد.

او با انتقاد از ساخت وساز‌های بی رویه در مناطق روستایی گیلان گفت: مردم چرا باید هزینه این تخلف‌ها را بدهند؟ امروز بیش از یک هزار مورد خانه بدون مجوز در اسالم ساخته شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان در اجرای طرح هادی در این استان نیز مشکلات بزرگی مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه در حوزه پسماند با کسی تعارف نداریم، افزود: از نهاد‌های متولی نظیر اداره حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح‌های تاثیرگذار در خصوص مدیریت پسماند دعوت شد و متأسفانه تاکنون طرح قابل دفاعی را مشاهده نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان

او گفت: توقف ۲۰ ساله ساخت کمربندی تالش ننگ نیست؟ ما به پشتوانه حمایت مردم، محکم گام بر می‌داریم و تا مشکل این پل حل نشود، دست بردار نخواهیم بود.

تصرف سواحل تالش به بهانه اشتغالزایی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم در این نشست گفت: دستگاه قضا مخالف با اجرای طرح هادی به صورت رانتی و سلیقه‌ای است.

احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان

احمد آقایی افزود: اسکله ۳۰ کیلومتری آستارا خالی است، در حالی که افرادی به بهانه اشتغالزایی در تالش، در فکر تصرف سواحل و زمین‌های مردم هستند و دستگاه قضا اجازه فرصت طلبی به سودجویان را نخواهد داد.

عقب ماندگی ۲۰ ساله تالش از برخی شهرستان‌ها در گیلان

فرماندار تالش هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی این شهرستان گفت: این شهرستان با ۲۱۰ هزار جمعیت، در حوزه گردشگری توان اقتصادی بسیاری دارد.

کیا عاشوری افزود: متأسفانه تالش به دلیل مشکلات و کاستی‌ها، ۲۰ سال از برخی شهرستان‌ها عقب است.

 کیا عاشوری فرماندار تالش

او با اشاره به همراهی مردم تالش با مسئولان در همه شرایط گفت: دولت در طول این مدت اقدامات خوبی انجام داده و انتظار مردم حل مشکلات سیل گذشته به یاری مدیران جهادی است.

به گفته فرماندار تالش این شهرستان به عنوان نقطه اتصال رشت به آستارا چرا در طول این سال‌ها از داشتن کمربندی محروم مانده است؟ چرا برخی از مدیران استانی تمایل به حضور در این شهرستان ندارند؟

آقای عاشوری به گستردگی تالش با حدود ۴۰۰ روستا اشاره و تصریح کرد: منابع طبیعی باید در بهسازی معابر روستایی و حل مشکلات روستا‌های این شهرستان با دولت همکاری کند تا در راستای قانون کار‌های ماندگاری را انجام دهیم.

بازدید دستگاه قضا گیلان از پیشرفت چند طرح عمرانی در تالش

رئیس کل دادگستری گیلان در سفر امروز خود به تالش از محل احداث پل امید ۲۰ متری، کنار گذر و کمربندی در حال احداث این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان تالش در شمال غرب استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.