مصطفی الکاظمی: تظاهرکنندگان به مسالمت‌آمیز بودن اعتراض خود پایبند باشند

نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست تا جنبش خود را به صورت مسالمت‌آمیز ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق،   با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «مصطفی الکاظمی به نیرو‌های امنیتی دستور داد تا از برخورد با تظاهرکنندگان خودداری کنند و از آنها محافظت کنند. نیرو‌های امنیتی موظف به حمایت از معترضان و موسسات دولتی هستند. هچنین از تظاهرکنندگان خواست تا به صلح آمیز بودن جنبش خود پایبند باشند. زیرا ادامه تشدید تنش‌های سیاسی باعث افزایش تنش در خیابان‌ها می‌شود به گونه‌ای که منافع عمومی را تامین نمی‌کند.»

همچنین محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز به نیروی محافظ پارلمان دستور داد که به تظاهرکنندگان حمله نکند و به آن‌ها آسیب نرساند و به داخل ساختمان سلاحی نیاورند.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی امروز (شنبه) اعلام کردند که هزاران حامی جریان صدر عراق وارد منطقه سبز بغداد شده و به ساختمان پارلمان این کشور یورش بردند و بعد از ساعاتی صد‌ها تن از پیروان جریان صدر توانستند به ساختمان اصلی پارلمان وارد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
یعنی ایشان همراه صدر است .. هرچه میگذرد . توطعه ترور سرداران با همراهی این دو نفر و همکاری اقلیم بیشتر نمد پیدا میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

اعتصاب در استان کربلا ممنوع است ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
اول باید از پارلمان و ساختمونای حکومتی دویست متر فاصله بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خود نخست وزیر عراق با تظاهر کنندگان هماهنگ شده و این برنامه ریزی ها بخاطر ایام محرم و اربعین است صدر مهره عربستان سعودی و این تظاهرات هم کار عربستان و اماراته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدا رو شکر.با این درایت مانع هرج و مرج بیشتر میشن! کاش بعضی ها بفهمند و اینو نقطعه ضعف تلقی نکنند و جری تر نشن!! خدا میدونه کی ها برنامه ریزی کردند و کی ها الان خوشحال این وضعیت اند؟!! دونستنش کار سختی نیست....کاش همسایه ما نبودین همیشه دردسرها!!
آخرین اخبار