آزاد سازی ۱۷۴ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه‌های کردستان

۱۵۸ هزار و ۴۸۵ متر مربع بستر و ۱۵ هزار و ۵۶۳ متر مربع از حریم رودخانه های کردستان تاکنون رفع تصرف شده است.

مدیر عمال شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه با صدور حکم قضائی ۱۲۷ فقره پرونده تخلفات رودخانه‌ای، بررسی و مطابق ضوابط و مقررات قانونی، آزادسازی شد، اظهار کرد: این میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحد‌های اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.

آرش آریانژاد با اشاره به اینکه موارد تخلفات بیشتر شامل خاکریزی، کشت، فنس‌کشی، احداث بنا، زراعت، تخریب بستر و دیوارچینی بوده است، گفت: در سال جاری براساس اولویت‌های مختلف، عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های واقع شده در بازه‌های شهری به طور جدی ادامه خواهد داشت.

او افزود: به استناد تبصره ۳ و ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم کمی و کیفی رودخانه‌ها ممنوع است و این شرکت و ادارات تابعه براساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارند نسبت به برخورد با متصرفین حریم و بستر رودخانه ها، اقدام می‌کند.

آریانژاد در پایان گفت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی، قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به مدیریت منابع آب شهرستان‌ها، برای مشخص شدن بستر و حریم قانونی به صورت دقیق، استعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.