مصرف ویتامین D تاثیری بر بهبود شکستگی ندارد

یک مطالعه تکان دهنده نشان داده است مصرف مکمل‌های ویتامین D از شکستگی استخوان جلوگیری نمی‌کند.

یک مطالعه جدید نشان داده است افراد مسنی که مکمل‌های ویتامین D را برای بهبود سلامت استخوان‌های خود و جلوگیری از شکستگی مصرف می‌کنند، از این مکمل‌ها سود نخواهند برد.
دکتر مریل لبوف، سرپرست کلسیم و استخوان در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، ایالات متحده، گفت: "ما دریافتیم که ویتامین D شکستگی را در شرکت کنندگان در مطالعه ایالات متحده کاهش نمی‌دهد. "
در این مطالعه که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیش از ۲۵۰۰۰ سالمند به طور تصادفی به دو هزار واحد ویتامین D در روز یا دارونما آزمایش شدند و سپس به طور متوسط ​​به مدت ۵ سال تحت نظر قرار گرفتند. شرکت کنندگان ۶۷ نفر بودند.
در طول دوره مطالعه، نزدیک به ۲۰۰۰ شکستگی استخوان در بین بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده رخ داد، با این حال به نظر می‌رسد مصرف ویتامین D هیچ تاثیری بر شکستگی‌ها و حتی کسانی که شکستگی ندارند، نداشته است.
محققان اعلام کردهاند که تقریباً ۲۰ ٪ از بزرگسالان در ایالات متحده در حال حاضر از مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌کنند که اغلب بر اساس آزمایش‌های خونی است که نشان می‌دهد سطوح "ناکافی" یا "کمبود" ویتامین D دارند.
دکتر استفان کامینگز، استاد بازنشسته در UCSD، افزود که این یافته‌های جدید باید پزشکان و بیماران را وادار کند که ارزش آزمایش‌های معمول ویتامین D را زیر سوال ببرند.

کامینگز، یکی از نویسندگان سرمقاله‌ای که این یافته‌ها را همراهی می‌کند، می‌گوید: آنچه ما باید بدانیم این است که آیا افراد با سطوح پایین ویتامین D از مصرف ویتامین D سود می‌برند یا خیر که پاسخ آن منفی است.

اعتقاد بر این بود که ویتامین D به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا برای بدن برای جذب کلسیم ضروری است، به گونه‌ای که ویتامین D ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند و معدنی شدن استخوان را بهبود بخشد، زیرا جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و ۹۹ ٪ کلسیم در استخوان‌ها ذخیره می‌شود.

اکثر مردم ویتامین D کافی را به طور طبیعی از طریق پوست خود دریافت می‌کنند که در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می‌کند.همچنین در شیر، تخم مرغ و غلات مکمل ویتامین D و همچنین در ماهی‌هایی مانند سالمون و تن یافت می‌شود. این مطالعه افراد مبتلا به پوکی استخوان یا کمبود ارثی ویتامین D را شامل نشد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار