بازگرداندن ۱۳۵۰ متر مربع از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان به بیت المال

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف یک هزار و ۳۵۰ متر مربع از اراضی دولتی استان در طرح تشدید تاسوعا و عاشورای حسینی یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.

 عطاء اله اکبری گفت: با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی این اداره کل، چهار مورد تعرض به اراضی دولتی در سطح استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: اراضی ملی رفع تصرف شده این مدت دارای ارزش حدود ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده که با تلاش ماموران حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یگان حفاظت این اداره کل با توجه به مسئولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضان به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی و قانونی برخورد می‌کند.

وی از شهروندان خواست در زمان خرید زمین و ملک درباره اسناد قانونی از قبیل اخذ سند از سازمان‌های مربوطه استعلام صورت گرفته چراکه بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزء اراضی ملی و دولتی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متحمل ضرر‌های غیرقابل جبران خواهد بود.

اکبری اطلاع رسانی مردمی را عاملی موثر در کاهش تصرف اراضی دولتی اعلام و خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را که مشاهده کرده و یا به نحوی از آن اطلاع پیدا می‌کنند، می‌توانند از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ این یگان را در جریان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار