تایوان، چین را به تلاش برای تغییر در وضعیت آسیا-اقیانوسیه متهم کرد

جوزف وو در واکنش به رزمایش جدید چین در تنگه تایوان اعلام کرد که پکن به دنبال تغییر وضعیت موجود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان در یک کنفرانس مطبوعاتی در تایپه گفت که تمرینات نظامی چین در مقیاس بزرگ و پرتاب موشک و همچنین حملات سایبری، کمپین تبلیغاتی علیه تایوان و اعمال تحریم برای تضعیف روحیه عمومی مردم تایوان است.

به گزارش اسپوتنیک،  وزیر امور خارجه تایوان در ادامه با محکوم کردن واکنش‌های شدید چین، اظهار داشت که به دلیل این رزمایش یکی از شلوغ‌ترین مسیر‌های کشتیرانی و هوایی جهان مسدود شد.

وی در پایان از متحدان غربی برای ایستادگی در برابر چین تشکر کرد و گفت: «هدف واقعی چین تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان و کل منطقه است. این پیام روشنی را به جهان ارسال می‌کند که هرجا که دموکراسی نباشد، در معرض استبداد قرار می‌گیرند.»

اظهارات وو پس از آن بیان شد که چین هفته گذشته در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره، بزرگترین بازی‌های جنگی خود را در تایوان آغاز کرد.

ارتش تایوان امروز سه شنبه تمرینات توپخانه‌ای را برای شبیه سازی دفع حمله چین پس از چند روز تمرین گسترده ارتش چین آغاز کرد. لو وی جی، سخنگوی سپاه هشتم ارتش تایوان، گفت که رزمایش‌ها با شلیک و گلوله‌های توپخانه در جنوب شهر پینگ تونگ آغاز شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار