دونالد ترامپ:

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان "تحقیر آمیزترین" رویداد تاریخ آمریکا است

دونالد ترامپ به مناسبت اولین سالگرد تصرف دوباره افغانستان از سوی طالبان این اتفاق را "شرم‌آورترین، ناشایست‌ترین و خفت‌بارترین رویداد در تاریخ آمریکا" خواند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به مناسبت اولین سالگرد تصرف دوباره افغانستان از سوی طالبان با انتشار مطلبی در حسابش در شبکه اجتماعی متعلق به خودش یعنی "تروث سوشال" خروج پرآشوب ارتش آمریکا از افغانستان را مطرح کرد.

ترامپ در این مطلب نوشت: فاجعه‌ای که دقیقا یک سال پیش در افغانستان رخ داد، شرم آورترین، ناشایست‌ترین و خفت بارترین رویداد در تاریخ آمریکا بود.

ترامپ گفته‌است: جدا از این حقیقت که ما آنجا را ترک کردیم، این من بودم که تعداد سربازانمان را در تدارک برای خروج از افغانستان تا تعداد دو هزار نفر تقلیل دادم، اما ما اینگونه خارج شدیم که اول ارتش را بیرون آوردیم و متعاقب آن ۱۳ سرباز کشته شده (همراه با تعداد زیادی سرباز شدیدا مجروح) و بسیاری از اتباع آمریکایی را پشت سر جا گذاشتیم و بهترین تجهیزات نظامی جهان را به ارزش بیش از ۸۵ میلیارد دالر به دشمن عطا کردیم. خیلی غم‌انگیز است.

اوایل ماه آگست ۲۰۲۱ "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داد. ۱۵ آگست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.

سپس گزارش شد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد ۱۶ آگست ۲۰۲۱ محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار