نارضایتی دو سوم مردم آلمان از عملکرد صدر اعظم این کشور

تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد دو سوم مردم آلمان از عملکرد صدر اعظم کشورشان رضایت ندارند.

 به گزارش شبکه تلویزیونی ویون، تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد ۷۵ درصد از مردم آلمان از عملکرد اولاف شولتس، صدر اعظم کشورشان رضایت ندارند.

اولاف شولتس که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به عنوان صدر اعظم آلمان سوگند یاد کرد، از زمان عهده دار شدن این مسئولیت در سال گذشته (میلادی) با بحران پس از بحران رو به رو بوده است. تازه‌ترین نظرسنجی فاش کرد که نزدیک به دو سوم مردم آلمان از کارنامه صدر اعظم کشورشان راضی نیستند.

بر اساس این نظرسنجی که مؤسسه افکارسنجی اینسا انجام داد ۶۲ درصد از آلمان‌ها به عملکرد شولتس دیدگاه مثبتی ندارند. این آمار از حمایت از شولتس در مقایسه با آمار ۳۹ درصدی ماه مارس کاهش چشمگیری یافته است. در همین حال، تنها ۲۵ درصد از مردم گفته اند که شولتس کار صدارت اعظمی را به خوبی انجام می‌دهد؛ این آمار نیز در مقایسه با آمار ۴۶ درصدی ماه مارس، پایین‌تر آمده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد چنانچه هم اکنون انتخاباتی برگزار شود، شولتس با کسب ۱۸ درصد از آراء رای دهندگان در جایگاه سوم (نامزد‌های انتخاباتی) قرار خواهد گرفت.

شولتس از زمان به قدرت رسیدن با شرایط سختی از جمله جنگ در اوکراین، بحران انرژی، افزایش نرخ تورم و اکنون چالش خشکسالی تابستانی دست و پنجه نرم کرده است. همه این شرایط سبب شده است تا بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا تا مرز رکود پیش برود. کارشناسان می‌گویند شولتس کمترین شایستگی رهبری را برای رویارویی با این مشکلات داراست.

نتیجه این نظرسنجی درباره عملکرد صدر اعظم آلمان همزمان با سفر سه روزه شولتس به کانادا منتشر شد. سفر شولتس به کانادا با تمرکز بر تقویت امنیت انرژی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار