مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

رسانه باید به مردم تعهد اجتماعی داشته باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: رسانه باید به مردم تعهد اجتماعی داشته باشد و هر گونه مطلبی را برای جذب مخاطب منتشر نکند.

محمد حسین زاده در نشست با اعضای هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی افزود: جهاد تبیین گاهی می‌تواند یک فریم عکس، یک تیتر و یک گزارش باشد.

وی اضافه کرد: البته رسانه می‌تواند کارکرد ضد انقلاب نیز داشته باشد که باید کوشید همدلی و هم افزایی در دفاع از انقلاب و اسلام بین رسانه‌ها ایجاد شود.

سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طبق تاکید رییس کل دادگستری استان مقوله صلح و سازش را در این دادگاه دنبال می‌کنیم.

دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: رسانه چاقوی دو لبه است و در این دادگاه تلاش می‌شود مشکلات به صلح و سازش ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: دادگاه مطبوعات و جرایم مطبوعاتی و سیاسی در این استان بی حاشیه است و نگاه پیشگیرانه در این استان وجود دارد.

استاد حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با تاکید بر دفاع از رسانه گفت: آمار جرایم سیاسی و مطبوعاتی در این استان پایین است و از حدود هشت پرونده رسیدگی شده تا کنون، پنج پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

شیخ الاسلامی افزود: برخی جرایم رسانه‌ای به دلیل عدم اطلاع از قانون رخ می‌دهد که با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان می‌توان از بروز این جرایم جلوگیری کرد.

برچسب ها: تعهد اجتماعی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.