پیش‌بینی ورود هشت میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر به خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: سال ۹۸ در این ایام مشهد الرضا میزبان پنج میلیون زائر بود.

وی ادامه داد: برای دهه پایانی صفر امسال پیش بینی شرایط متفاوتی را در مقایسه با سال‌های اخیر داریم و پس از ۲ سال شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن سفر‌ها در این مدت، شاهد افزایش حضور زائران نسبت به سال‌های قبل در ایام پایانی ماه صفر به مشهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمت به زائران پایان ماه صفر از خرداد ماه شروع شده است و با بسیح همه ظرفیت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شاهد افزایش خدمت رسانی در این زمینه هستیم.

گنابادی نژاد افزود: اسکان از مهمترین اولویت‌های این ایام است که با توجه به حضور زائران به صورت هیات، کاروان و نیز زائران پیاده درهمه بخش‌ها پیش‌بینی ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفر -شب است، اما نیاز ما در این بخش بسیار بیشتر است و تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اسکان دیگر از جمله مدارس و حسینه‌ها برای میزبانی و اسکان تامین شده و امسال برای نخستین بار تعداد ۸۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر -شب برای این منظور پیش‌بینی شده است و بر این اساس افق اسکان با ظرفیت ۶۰۰ هزار نفر در شب را پیش‌بینی می‌کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: درحوزه تامین ارزاق عمومی نیز طبق دستور ویژه استاندار به معاونت اقتصادی و فرمانداری، ادارات کل غله، صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی تامین ارزان ۱۵ قلم عمده کالا را طی این ایام انجام می‌دهند.

گنابادی نژاد افزود: در این راستا شبکه توزیع مناسب و در دسترس برای زائران پیش بینی شده و نظارت موثر و قوی نیز برقرار است ضمن این که توزیع کالا با محوریت توجه به کیفیت، کمیت، فراوانی و قیمت مناسب در دستور کار است که در قالب پایگاه‌های توزیع ارزاق پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار