جشن شکرانه تولید گندم در بیجار برگزار می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال تولید گندم دیم در استان رشد خوبی داشته و به پاس شکرگزاری و تشکر از کشاورزان جشن شکرانه این محصول در شهرستان بیجار برگزار کنیم.

پیمان اسکندری در جلسه برنامه ریزی  و بررسی پیرامون جشنواره گندم در شهرستان بیجار اظهار داشت: با تغییر الگوی کشت و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه اجرای طرح جهش تولید در سطح دیم‌زار‌های استان، امسال گندم دیم تولید خوبی داشته و به پاس شکرگزاری و تشکر از خدمات و زحمات کشاورزان مولد در صدد هستیم جشن شکرگزاری این محصول را در شهرستان بیجار برگزار کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، و پتانسیل‌های مهم استان و هم چنین تقویت فرهنگ و سنت دیرین مردمان این سرزمین به عنوان روح زمانه است که در برداشت محصولات کشاورزی نمود پیدا می‌کند.

او در ادامه ضمن اعلام برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره با بیان این که در این جشنواره ضمن برگزاری مراسم شکرگزاری از پروردگار برای نزولات آسمانی مناسب و فراهم شدن زمینه افزایش تولید محصول گندم، از تلاش دست‌اندرکاران تولید مناسب گندم در دیم‌زار‌های منطقه قدردانی می‌شود.

اسکندری اعلام کرد: جهاد کشاورزی تمام امکانات لازم در مراحل داشت، کاشت و برداشت را همچون تأمین بذر موردنیاز و مناسب، کود کافی و ... را برای کشاورزان انجام می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیان اولویت مسئله اقتصاد و کشاورزی با اشاره به بحران غذا به دنبال وقوع جنگ اوکراین، مسئله امنیت غذایی را بسیار مهم دانسته اند و با یادآوری توصیه‌های مستمرِ قبلی مبنی بر لزوم خودکفایی در اقلام اساسی مانند گندم، مسئله امنیت غذایی را از نظر اولویت یک مسئله درجه یک بر شمرده اند که نباید از آن غفلت شود

او در خصوص تاکید بر مجموعه مباحث امنیت غذایی، اظهار داشت: بحث امنیت غذایی بحث اول کشور بوده که در این بین گندم به عنوان محصولی استراتژیک در صدر اهمیت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.