استقرار پزشک متخصص زنان و زایمان به صورت دائمی در بیمارستان کوهبنان

در کار گروه امور بانوان ادارات کوهبنان بر تلاش برای استقرار دائمی پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنانی تاکید شد.

جلسه کارگروه زنان و خانواده فرمانداری کوهبنان با حضورنماینده‌ی امور بانوان ادارات و زنان کار آفرین در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: جامعه زنان جامعه‌ای شریفی هستند که مظلوم واقع شدند در حالی که تاکیدات نبی مکرم اسلام (س)، دین مبین اسلام و مقام معظم رهبری بر تجلیل و تکریم این عزیزان را شاهدیم.

وی خاطر نشان کرد: زنان نخبه فرزندانی نخبه پرورش می‌دهند که قدرتمند باشند تا بتوانند در جامعه کار‌ها و اقدامات ارزشمندی را رقم بزنند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان افزود: تمام تلاش ما این است در کنار میز خدمت میز اشتغال بانوان هم فعال باشد تا مردم تلاش‌ها و زحمات بانوان و کار‌های زیبای آنان را از نزدیک ببینند.

وی بیان داشت: جامعه زنان نخبه و کار آفرین باید زمینه جذب و آموزش نیرو‌های جوان را رقم بزنند و با تولید محصولات خانگی و سنتی بازار را رونق بدهند.

توکلی ادامه داد: بدنبال راه اندازی بازارچه دائمی برای عرضه و فروش محصولات تولیدی بانوان در شهرستان کوهبنان هستیم.

وی ابراز داشت: زنان در تولید محصولاتی نظیر زعفران، گیاهان دارویی، قارچ و. نقش مهمی دارند.

در ادامه معین باقری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت: در گذشته مشاغل به صورت طائفه‌ای بود، اما از دهه چهل با فعالیت معادن زغال سنگ بسیاری از افراد به سمت و سوی معادن رفتند که صنایع دستی کوهبنان به شدت ضربه خورد.

وی ابراز داشت: جا دارد که معادن با اختصاص بخشی از درآمد خود به احیای صنایع دستی و احیای این مهم در شهرستان کوهبنان اقدام کنند.

باقری ادامه داد: در گذشته پیله وران ما یحتاج مردم را به روستا‌های کوهبنان می‌بردند و محصولات کشاورزی و صنایع دستی آنان را خریداری و به استان‌های یزد و کرمان ارسال می‌کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت: جا دارد شرکت تعاونی روستایی کوهبنان جای پیله وران قبلی را بگیرد و نسبت به راه اندازی جمعه بازار با مساعدت شهرداری به حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی اقدام کند.

باقری گفت: مجلس مصوب کرده که کارگران ساختمانی و صنایع دستی بیمه شوند که این مهم در حال حاضر مسکوت مانده است.

وی بیان داشت: در گذشته درصدی از درآمد شرکت‌ها و معادن صرف ورزش مناطق همجوار و‌کارگری می‌شد که جا دارد شرکت زغال سنگ گامی در راستای تقویت ورزش و صنایع دستی کوهبنان بردارد.

در ادامه محسن ایزدی معاون فرماندار کوهبنان گفت: بحث صنایع دستی کوهبنان می‌تواند با توجه به موقعیت ساختمان فعلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: مباحث مسئولیت‌های اجتماعی معادن پراکنده شده و هر کسی با مراجعه نیاز به مساعدت و کمک دارد که جا دارد مدیریت از یک کانال منسجم انجام شود.

معاون فرماندار کوهبنان بیان داشت: بافت شهری کوهبنان و بخش طغرالجرد به گونه‌ای است که همواره زنان در کنار مردان کار‌های روزمره را انجام می‌دهند و در درآمد زایی خانواده نقش آفرین هستند.

راه اندازی و تقویت صندوق خرد زنان روستایی، پیگیری جهت تکمیل استخر شنا، حمایت از ورزش صبحگاهی بانوان، احداث ساختمان کتابخانه عمومی مرکز شهرستان، تقویت و حمایت از کلاس‌های آموزشی میراث فرهنگی شهرستان، رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران روز مزد و فصلی، پرداخت‌های وام‌های قرض الحسنه به زنان کار آفرین، تلاش برای استقرار دائمی و مستمر پزشکان متخصص خصوصا پزشک متخصص زنان در بیمارستان کوهبنان، حمایت از درمان زوجین نابارور، راه اندازی مهد کودک ویژه فرزندان کارکنان ادارات، حمایت مالی و فکری از دختران و بانوان ورزشکار خصوصا ورزشکاران رشته‌های رزمی، تشویق و ترغیب مدال آوران مسابقات ورزشی، شناسایی، پرورش و حمایت از استعداد‌های ورزش بانوان و. از مهمترین خواسته‌های حاضرین در جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار