کاخ سفید برای اوکراین بودجه بیشتری از کنگره می‌خواهد

کاخ سفید از کنگره آمریکا درخواست کرد تحت عنوان یک درخواست کمک مالی اضطراری، ۱۱.۷ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک کند.

کاخ سفید از کنگره درخواست کرد کمک نظامی ۱۱.۷ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین را در بحبوحه درگیری این کشور با روسیه، تصویب کند.

به گزارش آرتی، این مبلغ در یک درخواست کمک مالی اضطراری به مبلغ ۴۷.۱ میلیارد دلار گنجانده شده و دولت بایدن مدعی شده است که این مبلغ برای مقابله با کرونا و آبله میمون و همچنین تلاش‌های امدادرسانی در بلایای طبیعی نیز مورد نیاز است.

بسته ۱۱.۷ میلیارد دلاری شامل اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار برای تجهیزات نظامی و تکمیل ذخایر پنتاگون، ۲.۷ میلیارد دلار برای کمک‌های دفاعی و اطلاعاتی به اوکراین و همچنین اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار بودجه برای حمایت از دولت کی‌یف است.

پیش از این «کالین کال» معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا با بیان این‌که «کمک‌های امنیتی جدید آمریکا به اوکراین امروز اعلام شد» گفت: «این کمک‌ها شاید بزرگترین کمک ما باشد، اما آخرین کمک ما نخواهد بود. برخی از سامانه‌های ارسالی در جدیدترین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین، ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می‌کشد تا به این کشور برسند.»

«کالین کال» افزود: «درخواست اوکراینی‌ها برای دریافت سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) رد شده است و اوکراین در حال حاضر به این سامانه‌ها نیازی ندارد. گزینه اعطای جنگنده به اوکراین نیز روی میز است اما هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر همزمان با سالگرد استقلال اوکراین و ورود جنگ به هفتمین ماه خود،اعطای کمک نظامی جدید به کی‌یف را به مبلغ حدود ۳ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۴:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
زلنسکی پول کم آورده برادر امیر عبداللهیان برود میانجیگری کند تا زلنسکی پول کم نیاورد. امریکا عابر بانک زلنسکی است. مردم امریکا گرسنگی بکشند تا زلنسکی الواط گری کند.
آخرین اخبار