اولین دوره آموزشی غذا‌های بومی کردستان برگزار می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان از برگزاری اولین دوره آموزشی غذا‌های بومی ویژه مدیران و پرسنل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در استان خبر داد.

آرمان وطن‌دوست گفت: خوراک و غذای هر منطقه نقش مهمی در انتخاب مقاصد گردشگری توسط گردشگران داردو با توجه به این مهم این ادراه کل اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی غذا‌های بومی کردستان می‌کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و معرفی غذا‌های بومی کردستان عنوان کرد و افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند علاوه بر مقصدی مناسب، راهی برای لمس بهتر فرهنگ، تاریخ و آیین‌های محلی عجین شده با خوراک و نوشیدنی و در نهایت رونق گردشگری منطقه باشند.

او بیا کرد: همچنین این دوره آموزشی می‌تواند در راستای حضور بیشتر اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارائه کنندگان غذا‌های سنتی در دومین جشنواره غذا‌های بومی سفره کردستان موثر واقع شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه در این دوره حدود ۱۰ نوع غذا، پیش غذا، شیرینی و دسر منطقه کردستان آموزش داده می‌شود، گفت: این دوره آموزشی روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر در محل مجتمع گردشگری و اقامتی شاسوار سنندج برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.