مشکل انتشار غبار محیطی کارخانه سیمان تا دو ماه آینده رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت سیمان تهران گفت: مشکل انتشار غبار محیطی کارخانه سیمان با اقدامات صورت گرفته تا دو ماه آینده برطرف می شود.

 سید عباس حسینی درباره نارضایتی مردم برای انفجارهای صورت گرفته در اطراف شهرری گفت: سیمان تهران در سال گذشته به دلیل کاهش شدت انفجار‌ها، ۹۴۸ انفجار در حد ۲ دهم ریشتر داشته در صورتی که  بر اساس قوانین می‌تواند با افزایش شدت انفجار تنها ۴۰ تا ۵۰ انفجار در سال داشته باشد که البته با افزایش هزینه همراه بوده و این اقدام در راستای تأمین رضایت مردم صورت گرفته و این تنها کاری بود که از دست ما بر می‌آمد.

او گفت: سهم برداشت از معادن بی بی شهربانو در راستای حفظ آثار تاریخی کوه و کاهش آسیب و کاهش آلایندگی از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده و برای جبران مواد اولیه از سایر معادن برداشت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیمان تهران گفت:برای حفظ مقبره بی‌بی شهربانو تا کنون اقدامات مختلفی داشته‌ایم و در راستای حفظ این اثر مذهبی و تاریخی از این پس نیز هر کاری که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

به گفته  مدیرعامل شرکت سیمان تهران، غبار متصاعد شده ناشی از آسیاب سنگ در حد انتقال محیطی و در حد وسعت کارخانه است و امکان انتشار تا روستا‌های مجاور را ندارد.

او می گوید: خروجی غبار کارخانه سیمان تهران کمتر از حد استاندارد است  و تا به حال خردایش  با دستگاه سنگ شکن انجام می‌شد، اما برای رفع مشکل انتشار غبار محیطی تا ۲ ماه آینده دستگاه آسیاب فکی نصب خواهد شد.

او گفت‌: آلودگی در کارخانه‌ها غیر قابل انکار است  اما  برای  بخش‌هایی از مراحل خرید آسیاب فکی ۷ میلیارد تومان هزینه شده و در تلاش هستیم تا آلودگی را به حداقل برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار