نام نویسی ۲۹۵ هزار دانش آموز همدانی در سامانه سناد

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بیش از ۲۹۰ هزار دانش آموز با ثبت نام در سامانه «سناد» برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مدارس استان نام نویسی کرده‌اند.

محمود نقوی گفت: بیش از ۲۹۰ هزار دانش آموز با ثبت نام در سامانه «سناد» برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مدارس استان نام نویسی کرده‌اند که پیش بینی می‌شود این آمار تا ابتدای مهر ماه به ۳۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در همدان گفت: تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در استان همدان اندیشیده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان می‌گوید: برای خرید لوازم‌التحریر مهرماه دانش‌آموزان روستایی و مناطق حاشیه شهر و بی‌بضاعت یک میلیارد تومان آموزش و پرورش و یک میلیارد تومان کمیته امداد اختصاص داده است.

معلمان خیر بیشترین کمک را به دانش‌آموزان نیازمند دارند و حتی بیشترین تعداد خیرین سلامت در همدان را نیز آن‌ها تشکیل می‌دهند.

اواز ارتقای مدارس امین از ۱۰۰ مورد به ۴۰۰ مورد خبر داد و می‌گوید: حداقل ۲۱ نهاد می‌توانند در اداره مدارس و کمک به دانش‌آموزان ما را یاری کنند و امیدوارم این موضوع مورد توجه باشد.

نقوی از اجرای طرح «شهید سلیمانی» نسبت به فراهم کردن یک محیط ورزشی و شور و نشاط در بین دانش‌آموزان خبرداد.
به گفته او؛ نزدیک به ۷۰ طرح در ۱۹ منطقه ناحیه شهرستان اجرایی می‌شود که می‌توان به ایجاد زمین چمن مصنوعی در نواحی و پنج زمین فوتبال ساحلی اشاره کرد.

او گفت: برای نخستین بار در استان ایجاد زمین چمن مصنوعی را برای دانش‌آموزان با ۱۵ میلیارد تومان پول نقد در دستور کار قرار دادیم و ۳ میلیارد تومان نیز برای تجهیز اختصاص می‌یابد و این زمین چمن‌ها صد درصد تهیه و به مناطق داده شده است.
نقوی به اعلام آمادگی آموزش و پرورش در قراردادن سالن‌های ورزشی برای ورزش محلات اشاره کرد و افزود: در ۴۱۵ مدرسه فوق برنامه نظیر فرهنگی، تربیتی و عمرانی برگزار کردیم.

نقوی به کمبود معلم در همدان هم اشاره کرد و گفت: برای اینکه دوم مهرماه کلاس خالی از معلم نداشته باشیم اقداماتی صورت گرفته هرچند کمبود موجود است، اما می‌خواهیم شرایط را مدیریت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان می‌گوید: کمبود معلم در استان بیشتر به دلیل نگاه حاکمیتی و خصوصی‌سازی بوده و کمبود معلم مسئله کشوری و استانی است، در استان نیز نگاه بسته به طرح امین باعث شده نتوانیم تبدیل وضعیت خوب انجام دهیم در حالی که استان‌های همجوار به خوبی از بخش‌نامه‌ها استفاده کرده و حتی به استان ما معلم صادر کردند.

او گفت: ۵۴ نفر را تبدیل وضعیت کردیم و متاسفانه حق آن‌ها ضایع شده بود، اما می‌شد این تعداد به ۵۰۰ نفر برسد، اما نگاه بسته باعث شده وضعیت استان در غرب کشور مناسب نباشد.

نقوی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ معلم در سن بازنشستگی هستند و به مسئولان گفتیم از آن‌ها دعوت کنید بیایند و اضافه تدریس بگیرند، این کار‌ها ما را از بحران کمبود نجات می‌دهد، اما در کیفیت‌بخشی نظیر معلم پرورشی و معاون کمبود خواهیم داشت.

نقوی می‌گوید: برای طرح امین و جبران کمبود ۲ هزار معلم استان نامه به معاون وزارت نوشتیم و با حضور آن‌ها در همدان به این مسائل پرداختیم و برای اینکه کمبود مشکل معلم را مسئولان قبول کنند و پیگیر باشند، جلسات مختلفی داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.