پیشرفت ۳۰ درصدی تدوین اطلس بحران تربت حیدریه

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه گفت: تدوین اطلس بحران پیش از پایان ششمین دوره شورای اسلامی، به نتیجه خواهد رسید.

سیدجمال یوسف‌زاده رئیس کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه روز یکشنبه در جلسه کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست این شهرستان  گفت: البته کار طراحی و تکمیل اطلس بحران، نیازمند  حداقل ۱۱ سال کار مطالعاتی است، اما چون پیشتر و برای سازمان دیگری انجام شده بود لذا اجرای مجدد آن برای این خطه زمان زیادی نبرد.

او افزود : با تکمیل اطلس در سه بخش پیشگیری، وقوع و بعد بحران، برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف دستگاه‌های مربوطه انجام و به دلیل وجود اطلاعات دقیق و مشخص، منابع مالی در حوزه مدیریت بحران تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه  ادامه داد: درجه‌بندی مشاغل از حیث میزان خطر و شناسایی مراکز درمانی از دیگر اطلاعات موجود در اطلس بحران است که اعضای اتاق مدیریت بحران را قادر به کنترل و هدایت امور به صورت دقیق خواهد کرد.

یوسف  زاده به مهمترین اقدامات و دستاورد‌های کمیسیون  اشاره و بیان کرد : انعقاد تفاهم‌نامه و آغاز اجرای طرح فیبر نوری در این شهر به طول ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر با هدف ارتقای زیرساخت شبکه نظارت تصویری و ارتباطی، از جمله این اقدامات است.

او  تصریح کرد:  اجرای عملیات اصلاح هندسی و رفع معضلات ترافیکی شناسایی شده در میدان بسیج، میدان دژبان، بازار روز و بلوار شهید آیت‌الله مدرس، احداث مسیر‌های حمل و نقل انسان محور در چهار نقطه با همکاری سازمان حمل و نقل، اداره عمران، اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری و نیز ساخت پارک و بوستان محلی در حاشیه شهر و شهرک ولیعصر و بهسازی و نوسازی و تجهیز پارک‌ها و بوستان‌ها در نقاط مختلف شهر، از دیگر اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه  تاکید کرد: افزایش روشنایی، زیباسازی و نورپردازی پارک‌ها و بوستان‌های شهر، محل استقرار مسافران و مبادی ورودی شهر، واگذاری ۷۵ هکتار زمین از اداره مسکن و شهرسازی به شهرداری برای ساماندهی و اجرای مصوبات کمیته فنی پسماند استان با هدف کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و مدیریت بهینه دومین زباله گاه بحرانی کشور، از دیگر اقدامات این کمیسیون است.

 یوسف زاده اظهار کرد: نصب دوربین‌های نظارت کنترل ترافیک و ثبت تخلف در نقاط معین شده برابر مصوبه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان  انجام شده است و همچنین در نیمه نخست امسال حذف انشعابات آب شرب و جداسازی آن از آب خام در آبیاری فضای سبز در بیش از پنج نقطه و پیگیری اجرای طرح در دیگر نقاط این خطه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار