رئیس جهاد دانشگاهی کشور با علمای قم دیدار کرد

علما در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور، این نهاد را نماد علم ورزی در تراز نظام اسلامی دانستند.

آیت الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد کاربردی و اثرگذار در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود، گفت: با توجه به اقدامات، فعالیت ها، سوابق و الگو‌های این نهاد علمی، باید به رشد و رونق کشور بیش از پیش امیدوار بود.

او گفت: تمامی نهاد‌های علمی و حوزوی وظیفه دارند علاوه بر رسالت‌ها و اولویت‌های خود به قلمرو‌های علوم انسانی، نیاز‌های انقلاب و موانع پیش روی حرکت‌های توسعه محور کشور توجه کنند و در مسائل مختلف پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات باشند.

مدیر حوزه های علمیه  با تاکید بر لزوم تقویت هدایتگری، پیشرانی و نگاه راهبری مشرف و ناظر به مسائل علمی، تصریح کرد: آمایش اقتصادی و فرهنگی شهر‌ها و استان‌ها باید در دستور کار نهاد‌های علمی و فرهنگی قرار گیرد.

آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به مهاجرت نخبگان به کشور‌های دیگر گفت: اگر امکانات و تجهیزات در اختیار نخبگان قرار داده شود تا حدی زیادی از مهاجرت نخبگان جلوگیری می کند.

آیت الله سعیدی نیز در این دیدار نیاز سنجی در نقاط مختلف کشور بر اساس داشته‌ها و ظرفیت هایشان را موضوعی مهم دانست و گفت: اگر نیاز سنجی دقیق و خوبی انجام شود، حرکت‌ها و اقدامات توسعه محور شتاب بهتر و بیشتری می گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با علمای قم دیدار کرد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) همچنین با قدردانی از اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت و ناباروری گفت: این چنین اقدامات جهاد دانشگاهی افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است که باید با رعایت اصول و موازین شرعی و فقهی قوت بگیرد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار‌ها با ارائه گزارشی از اولویت‌های خود در این نهاد گفت: به عنوان نهادی عمومی و اثر گذار در بخش‌های مختلف در تلاش هستیم، منظم، مستمر و هوشمندانه گام‌های موثر و مفیدی در جهت درمان سرطان و ناباروری برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار