ساخت ۴۵۰ قلم قطعات نیروگاهی به دست متخصصان مشهدی

ساخت و بازسازی ۴۵۰ قلم قطعات نیروگاهی در ۶ ماهه اول سال جدید به دست متخصصان مشهدی در قدیمی‌ترین نیروگاه شرق کشور انجام می‌شود.

متخصصان نیروگاه مشهد ساختن قطعات را عزم جدی آن‌ها در جهت خود کفایی و قطع وابستگی می‌دانند و با اتکا به دانش و تخصص خود، موفق به ساخت و بازسازی قطعات مورد نیاز واحد‌های بخاری و گازی نیروگاه شدند.

 علی اصغر جلالی موسوی مدیرامور مکانیک شرکت گفت: متخصصان این نیروگاه با اتکا به دانش و تخصص خود، قطعات مورد نیاز واحد‌های بخاری و گازی نیروگاه مشهد را برای حفظ پایداری تولید ساخت و یا بازسازی کرده‌اند که مجموع قطعات ساخت و بازسازی شده در ۶ ماه اول امسال به تعداد ۴۵۰ قطعه رسیده است.

او افزود: کارکنان اداره تجهیزات کمکی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات به‌کاررفته در واحد‌های بخاری اشکودا و الین، گازی BBC و آلستوم و واحد تصفیه آب نیروگاه، شامل ساخت و بازسازی انواع والو‌های فشار قوی، تعمیرات اساسی پمپ تغذیه، تعمیرات اساسی پمپ آب خام، بازسازی گیت والو ها، ساخت انواع پمپ‌های استیل تصفیه آب، ساخت و بازسازی الکترو موتور و فلانچ پمپ آب ژاول، ساخت انواع قطعات تفلنی تصفیه آب، ساخت دو قالب مربوط الکتروموتور، ساخت شافت همزن آهک، بازسازی قطعات پره‌های برج‌های خنک کننده اشکودا و الین و. نقشی مهم و حیاتی در تعمیرات و بهره‌برداری از واحد‌های نیروگاه و حفظ آمادگی تولید داشته‌اند.

مدیرامور مکانیک شرکت ادامه داد: نیروگاه مشهد با بیش از ۵۷ سال سابقه تولید برق، در طی سال‌های اخیر با رویکرد ساخت و بازسازی قطعات مختلف در داخل نیروگاه، سعی در کاهش هزینه بهره برداری و حفظ پایداری تولید نیروگاه داشته است.

جلالی موسوی بیان کرد: صنعت نیروگاهی کشور در سال‌های اخیر با تکیه بر تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند خود با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های بالای تأمین قطعات و قیمت پایین خرید انرژی از نیروگاه‌ها،  روندی پایدار و مستمر در تأمین انرژی الکتریکی و خدمت رسانی به مردم و تأمین برق موردنیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور داشته است و در این زمینه به موفقیت‌های بی‌نظیر و ارزشمندی دست یافته، که یکی از مهمترین آن‌ها بهره‌مندی از دانش متخصصان خود در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی بوده است.

او تصریح کرد: نیروگاه مشهد با ۷ واحد تولیدی و توان نامی ۳۲۸ مگاوات تامین کننده بخش عمده برق‌مورد نیاز شهر مشهد و زائرین و مجاورین حرم ثامن الائمه حضرت رضا (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.