رژه نیرو‌های مسلح خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

رژه نیروهای مسلح خراسان رضوی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان لشکری و استانی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بلوار نماز مشهد برگزار شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ای بی بدیل در تاریخ اسلام و این سرزمین است که دارای مولفه و شاخص‌های زیادی است که از مهمترین آن‌ها اتکای به خدا و استفاده از ظرفیت‌های درونی است.

او افزود: آنچه دفاع مقدس را به پیروزی رساند قدرت مادی نبود بلکه معنویت و توکل به خدا و توسل به ائمه (ع) رزمندگان بودهمچنین، در اتصال با خدای متعال می‌توانیم به از قدرت معنوی برخوردار شویم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نیرو‌های مسلح ما برخوردار از امکانات تجهیزات و تسلیحات بازدارنده قوی هستند و آن را در اختیار دارند و توسعه می‌دهند و این‌ها ابزاری در اختیار انسان‌های با اراده و مومن است.

نظری بیان کرد: ما مفتخر به دفاع مقدس هستیم و این صحنه غرورآمیز تابلو حرکت نیرو‌های مسلح ماست و دفاع مقدس بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، یک گنج است و استخراج آن به زمان نیاز دارد تا در آینده استفاده شود و جوانان با استفاده از آن در مسیر درست رهنمون شوند.

او تصریح کرد:حضور مردم در صحنه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت بود ،مادران و پدران رزمندگان آن‌ها را با آغوش باز و با تکیه بر اعتقادات مذهبی به جبهه اعزام و از آن‌ها حمایت می‌کردند و اگر به درجه رفیع شهادت می‌رسیدند با آغوش باز می‌پذیرفتند و صبر و استقامت آن‌ها را الگوی خویش قرار می‌دادند که از جمله زیبایی‌های دفاع مقدس است که ریشه در اعتقاد مذهبی دارد.

استاندار خراسان رضویت تاکید کرد:  امروز نیرو‌های مسلح در اوج قدرت هستند و به همین دلیل، دشمن جرات درگیری با این نظام را ندارد و هر جای دیگری هم که در اتصال با انقلاب اسلامی است از جمله عراق، لبنان، یمن و سوریه ابزار‌های لازم را نیز به دست خواهند آورد و استکبار مجبور خواهد شد در برابر آن‌ها زانو بزند همان طور که در برابر انقلاب ایران زانو زدند.

 این نظام ریشه در این اعتقادات دارد 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش‎ نیز در این مراسم گفت: پس از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی موجودیت خود را در خطر دید و بنا داشت با کمک نیرو‌های بعثی عراق در یک جنگ نابرابر انقلاب را از بین ببرند، اما مردم ایران با رهبری امام (ره) و پیروی از ولایت، هشت سال حماسه آفرینی کردند و پیروز شدند.

امیر سرتیپ رضا آذریان با بیان این که ادامه دهنده راه شهدا هستیم افزود: شب گذشته نیز سرباز ولایت این سرزمین از ارتش اسلام که به کمک نیرو‌های مسلح رفته بود به دست اغتشاگران به شهادت رسید و این نشان دهنده این است که راه شهدا ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ما همچنان در مسیر نظام و ولایت مقاوم هستیم و امنیت مرز‌های کشور را حفظ کرده ایم و می‌کنیم و نشان دادیم در هر شرایطی در برابر اوامر رهبر معظم انقلاب گوش به فرمان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.