تشییع مادر شهید روحانی احمد جوکار در ملایر

خانم طاهره خالقی مادر روحانی شهید احمد جوکار از شهدای محراب و منبر ملایر، دار فانی را وداع گفت.

بانو طاهره خالقی پس از ۴۱ سال فراق و دوری از فرزند شهیدش و گذراندن سال‌ها درد و رنج بیماری در ۸۸ سالگی به لقاء الله پیوست.

امروز قطعه والدین شهدای بهشت هاجر ملایر میزبان یکی دیگر از مادران شهدای این مرز و بوم بود، آئین تشییع و خاک سپاری " طاهره خالقی" مادر روحانی شهید " احمد جوکار" با حضور نیرو‌های نظامی و انتظامی، بنیاد شهید، نهاد‌های انقلابی، جمعی از بسیجیان و فرهنگیان، خانواده معظم شهدا و همرزمان آن شهید برگزار شد و این مادر بزرگوار پس از سال‌ها تحمل درد و رنج و فراق فرزند، در نزدیکی مزار پسرش آرام گرفت.

روحانی شهید «احمد جوکار» از شهدای محراب و منبر بود که در سال ۱۳۴۰ در ملایر متولد شد و آموزش ابتدایی تا دبیرستان را در آن شهر فرا گرفت.

شهیداحمد جوکار با پیروزی انقلاب اسلامی از زادگاهش به شهر تهران رفت و به مدت یک سال در مدرسه عالی شهید مطهری مشغول فراگیری علوم دینی بود و به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و به فعالیت‌اش ادامه داد.

این روحانی مبارز، پس از مدتی با سپاه پاسداران همکاری کرد و چندین بار به جبهه اعزام شد و سرانجام در منطقه شمال فکه در عملیات والفجر (۱) مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفت و شهید شد.

در بخشی از وصیتنامه شهید احمد جوکار آمده است:پیامم به برادران و خواهرانم این است که با انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات، تقوای خویش را حفظ و پاسدار انقلاب و اسلام باشید.بیانات امام امت را با گوش دل بشنوید و با تمام وجود در انجام فرامینش کوشا باشید. شما برادران مسئول قدر یکدیگر را بدانید و خود را مسئول در پیشگاه خداوند متعال بدانید و از سستی و تهمت و غیبت و حب دنیا و … برحذر باشید و مراقبه و محاسبه نفس را فراموش نکنید. "

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
روح این مادر شهید شاد و راهش پررهرو