سخنگوی وزارت امور خارجه: نمی توانیم بپذیریم که از مجاورت مرزهای خود تهدید شویم

ناصر کنعانی گفت: بارها اعتراض شدید خود را نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم اعلام کردیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه ها و مواضع صادره برخی کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا در مورد حمله نیروهای مسلح کشورمان به مقر گروهکهای تروریستی که از اقلیم کردستان عراق، عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده و به اغتشاشات داخلی در ایران دامن می زنند را مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران کرارا از مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین مسئولان اقلیم خواسته است تا با اِعمال حاکمیت سرزمینی و برخورد حداکثری، مانع از فعالیت عناصر و گروه های تجزیه طلب و تروریست که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، شوند.

کنعانی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را  اعلام کرده و بی گمان نمی تواند بپذیرد که از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد، همانطور که قبلا هم هشدار داده شده، جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد، حق خود برای دفاع  از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی را محفوظ می دارد و قاطعانه با هر گونه اقدامات تروریستی مقابله می کند.

کنعانی تاکید کرد :متاسفانه کشورهای صادر کننده بیانیه، ضمن نقض مسئولیت بین المللی خود در مبارزه با تروریسم، همچنان به عادت مألوف تأسف‌بار خود در رفتار گزینشی و تبعیض آمیز ادامه داده و در حالی چنین بیانیه های یکجانبه ای را صادر می کنند که نسبت به مداخلات و نقض حاکمیت کشورهای منطقه توسط خود یا سایرین بی تفاوت هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد برخلاف کشورهای صادر کننده بیانیه، جمهوری اسلامی ایران بر تعهدات و تلاشهای بین المللی خود در راستای پیشگیری و مبارزه موثر با تروریسم ثابت قدم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
آمریکا، توکه هیمنه ات شکسته شد.
آلمان، مواظب باش از سرما نمیرید.
نچچایی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
عراق نیروی کافی برای بیرون کردن همه رو نداره اذیتش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
چرا ما نباید از گروههای آزادیخواه و مسلمان در اون کشورها حمایت کنیم؟ باید علنا حمایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
اینستا گرام برای همیشه فیلتر کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
موشک های بعدی را بزنید به پایگاه های آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
مسئله مهم این است که کشور ما سلاح های پر قدرت و دقیق نقطه زن دارد و فرماندهان ما فقط خدا را قدرت برتر می دانند و در منهدم کردن تروریست ها کوچکترین تردیدی نمی کنند حالا هر چقدر غربی ها واق واق کنند و بیانیه صادر کنند اهمیتی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۴۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
آمریکا و هم پیمانان اروپاییش خودشون بوجود آورنده و حامی گروه های تروریستی هستند و الان هم می‌بینند که تروریست ها و مزدورانش دارن کشته میشن و به درک میرن بهشون فشار اومده و به هذیون گویی افتادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
امریکا خیلی غلط زیادی می کنه خودش از اونور دنیا اومده در همین عراق چقدر جنایت کرده و میکنه و در همین خاک عراق مانند یک جنایتکار و کفتار سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را در کمال ناجوانمردی به شهادت رساند... یا همین ترکیه کفتار فرصت طلب دلال برای غارت اموال و منابع سوریه و عراق چندین بار به خاک این کشورها تجاوز کرده و هنوز هم در خاک اینها مستقره به بهانه مبارزه با کردها و همین کردهای مظلوم عراق تحت سلطه بارزانی کثیف نوکر امریکا هستند و به اونها ظلم می کنند و داعش امریکایی چند هزار دختر کرد ایزدی را ربود و برده جنسی کرد و هزاران جنایات دیگه اونموقع امریکا لال بود؟؟ ولی حالا ایران بعد از چندین بار هشدار برای جلو گیری از تجاوز تروریستها اونجا رو کوبیده شده وکیل مدافع اونها..غلط کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
سلام ،

تهدید متعلق به زمانی است که عامل تهدید وجود داشته باشد ،

پیرو سیاست های کلی کشور باشید ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
با سلام
احترما همه جانبه حمایت میکنیم.
آخرین اخبار