بهبودی ۶۴ درصد بیماران قلبی در کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در میان بیماران قلبی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها ۶۴ درصد بهبودی نسبی و ۲۳ درصد بهبودی کامل یافته اند.

 دکتر اسعد فتحی پور با اشاره به آمار‌های مربوط به بیماران قلبی بستری شده در بخش‌های قلب مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه، گفت: در مدت شش ماه اخیر ۶ هزار و چهارصد و هفتاد و نه بیار قلبی کردستانی در مراکز درمانی دانشگاه تحت پیگیری و درمان قرار گرفته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۵۰.۴۶ درصد بستری شدگان مرد و ۴۹.۵۴ درصد آنان زن بوده اند که با توجه به وضعیت تاهل نیز ۸۴.۵۶ درصد متاهل و ۱۵.۴۴ درصد آنان مجرد بوده اند.

او میانگین سنی بیماران قلبی مراجعه کننده به مراکز درمانی را ۶۴ سال بیان کرد و گفت: مراکز درمانی شهرستان سنندج با ۳ هزار و دویست و سی نفر بیشترین آمار و دهگلان با ۱۷ نفر کمترین آمار مراجعه بیماران قلبی را به خود اختصاص داده اند.

دکتر فتحی پور با اشاره به اینکه دو درصد بیماران قلبی به مراکز درمانی خارج از استان مراجعه نموده اند، تصریح کرد: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته کادر درمانی بیمارستان‌ها در میان بیماران قلبی مراجعه کننده ۶۴ درصد بهبودی نسبی و ۲۳ درصد بهبودی کامل یافته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.