توپ پُر بلندقامتان بسکتبال خراسان رضوی در آغاز لیگ برتر

تیم آویژه‌صنعت پارسای مشهد به عنوان تنها نماینده لیگ برتری بسکتبال خراسان رضوی فصل جدید را با پیروزی آغاز کرد و نخستین مسابقه خود را مقابل تیم نبوغ اراک با پیروزی پشت سر گذاشت.

هفته نخست مسابقات لیگ برتر بسکتبال از هفتم مهرماه با انجام چهار بازی در شهرهای مختلف آغاز شد که تیم آویژه صنعت پارسای مشهد به عنوان تنها نماینده خراسان رضوی، امسال برای پنجمین سال متوالی، در این رقابتها حضور دارد. این تیم موفق شد در نخستین دیدار خود تیم نبوغ اراک را با نتیجه ۷۰ بر ۶۸ شکست دهد.

در ۲ سال اخیر مسابقات لیگ برتر به دلیل شرایط کرونایی در ۲ گروه هشت تیمی، بدون حضور تماشاگران و به صورت متمرکز برگزار می شد در حالی که مسابقات امسال با تعداد تیم کمتر و با حضور تماشاگران و به صورت رفت و برگشت انجام می شود.

در این فصل ۱۲ تیم آویژه صنعت پارسای مشهد، نبوغ اراک، ذوب آهن اصفهان، شهرداری گرگان، مهرام، کاله مازندران، رعد پدافند هوایی تهران، صنعت مس رفسنجان، صنعت مس کرمان، پالایش نفت آبادان، توفارقان آذرشهر و صنایع هرمزگان به صورت رفت و برگشت مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

تقویت تیم آویژه صنعت

مدیرعامل باشگاه بسکتبال آویژه‌صنعت پارسای مشهد در خصوص وضعیت این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: این باشگاه برای لیگ امسال پنج بازیکن جدید به خدمت گرفته است.

جعفر فلاح افزود: کورین هنری، حسن علی‌اکبری، امیرحسین رضایی‌فر، علیار نجفی و علیرضا مرتضوی بازیکنان جدید آویژه صنعت هستند.

 

وی ادامه داد: هنری، بازیکن آمریکایی است که سابقه حضور در تیم آویژه را دارد و فصل قبل در تیم اکسون تهران بازی می کرد. علی اکبری نیز سابقه بازی در شهرداری گرگان و شیمیدر قم را دارد و رضایی‌فر از بازیکنان جوان لیگ برتر است که سابقه عضویت در تمامی رده‌های سنی تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را دارد و فصل گذشته عضو تیم اکسون تهران بوده است.

مدیرعامل باشگاه تیم آویژه اظهار داشت: نجفی نیز که چندین سال سابقه حضور در لیگ برتر بسکتبال کشور و همچنین تیم های ملی را دارد، فصل قبل در شهرداری گرگان حضور داشت و مرتضوی هم فصل پیش بازیکن ذوب آهن اصفهان بود.

صعود پله به پله

سرپرست تیم آویژه صنعت پارسای مشهد نیز گفت: این تیم از سال ۹۱ با بازیکنان بومی در لیگ استان حضور پیدا کرد و مراحل ترقی را پله به پله طی کرد و در لیگ دسته ۲ و دسته یک حضور داشت و از سال ۹۷ به لیگ برتر صعود کرد.

هوشنگ ولی‌پور افزود: امسال، نوید خواجه زاده، مهدی افخمی، مجید صادقی، علیرضا مرتضوی، فرید سعادت نیا، حسین محمدزاده و امیرحسین غلامزاده بازیکنان بومی تیم هستند و به جز سرمربی، دیگر عوامل و دست اندرکاران کادر فنی نیز بومی اند.

وی، مرتضی طاهری، امیرحسین رضایی‌فر، علیار نجفی، حسن علی اکبری و کورین هنری را بازیکنان غیربومی این تیم معرفی کرد و گفت: ما از معدود تیم های لیگ برتری هستیم که توسط بخش خصوصی حمایت می‌شویم و از کمکهای دولتی و نیمه دولتی بی‌بهره هستیم.

سرپرست تیم آویژه صنعت پارسای مشهد با بیان اینکه تیم از حدود ۴۰ روز قبل تمرینات خود را آغاز کرده است، افزود: تیم آویژه پیش از شروع لیگ، ۲ بازی دوستانه در روزهای ۲۵ و ۲۷ شهریور با تیم رعد پدافند هوایی در مشهد انجام داد که هر دو مسابقه به پیروزی آویژه انجامید.

ولی‌پور گفت: امیدواریم بتوانیم امسال بازیهای خوبی انجام دهیم، زیرا امسال لیگ سخت‌تر شده است، چون پارسال ۱۶ تیم در لیگ حضور داشتند و امسال این تعداد به ۱۲ تیم کاهش یافته است و بازیکنان برتر چهار تیم حذف شده نیز در تیم های حاضر توزیع شده اند و می توان گفت که همه تیم ها با قدرت بیشتری از پارسال پای به رقابت ها گذاشته اند.

وی‌ افزود: امسال بلیت دیدارهای تیم ما به فروش نمی رسد و علاقه مندان می توانند به رایگان بازیها را تماشا کنند.

کسب نخستین پیروزی در کنار هواداران

 سرمربی صربستانی تیم آویژه صنعت پارسای مشهد نیز پس از کسب پیروزی در نخستین بازی این تیم در لیگ اظهار داشت: بازی سختی بود اما در نهایت موفق شدیم در اولین بازی خانگی به پیروزی برسیم.

 

سرجان ایوانوویچ افزود: ما کوارتر نخست این مسابقه با نتیجه ۱۹ بر ۸ پیروز شدیم اما کوارتر دوم را با نتیجه ۲۱ بر ۱۷، کوارتر سوم را با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ و کوارتر چهارم را با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به مهمان واگذار کردیم.

وی با بیان اینکه تیم نبوغ اراک از مربی و بازیکنان باتجربه ای بهره می برد، افزود: خوشحالیم که در این بازی در کنار هواداران بسکتبال مشهد به پیروزی دست یافتیم، هر چند که می‌توانستیم بهتر از این بازی کنیم.

آنالیز تک به تک بازیکنان حریف

مهدی افخمی از بازیکنان تیم آویژه صنعت پس از پیروزی مقابل تیم اراکی اظهار داشت: تک تک بازیکنان حریف را آنالیز کرده بودیم. اول بازی خوب پیش افتادیم و در ادامه، بازی پایاپای شد، اما خوشبختانه توانستیم بازی را با پیروزی به اتمام برسانیم. توانستیم در دفاع و حمله خوب ظاهر شویم و با کنترل و آرام کردن بازی، از حداکثر زمان مالکیت توپ استفاده کرده و به پیروزی برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.