تولید میلیاردی فرش دستباف کرمان با حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از تولید ۲هزار و ۱۲۵ تخته فرش و گلیم توسط مددجویان کرمانی طی شش‌ماهه امسال خبر داد.

ناصر عسکری نژاد با اشاره به اینکه در چند سال گذشته رویکرد جهشی و چشم‌گیری درزمینهٔ تولید فرش دست‌باف توسط مددجویان در استان داشته‌ایم گفت: ۲هزار و ۱۲۵ تخته فرش دست‌باف به متراژ ۱۸ هزار و ۶۲۵ مترمربع طی شش سال جاری توسط مددجویان استان تولید و روانه بازار فروش شده است.

او ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی شش‌ماهه سال ۱۴۰۱ را ۹۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۵۵۰۰ قالی‌باف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالی‌بافان بیمه هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تعداد دار‌های فعال قالی مددجویان را بیش از ۴هزارو ۳۰۰ دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها با برند احسان بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

او افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیهٔ مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافندهٔ تحت حمایت کند.

عسکری نژاد با اشاره به این‌که استعداد سنجی قالی‌بافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد‌های مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیهٔ امکانات نقشه و مواد اولیهٔ موردنیاز توسط کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

او تصریح کرد: هم‌اکنون مددجویانی که با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد آغاز به بافت فرش کرده‌اند در کنار رسیدگی به امورات روزمره زندگی شخصی و خانوادگی، از درآمد مناسبی نیز برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار