استاندار اصفهان:

تحقق اقتصاد دانش بُنیان در اصفهان نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی است

استاندار اصفهان گفت:فناوری‌های نوین و دانش بنیان باید در زمینه تولید و صنایع بیش از گذشته استفاده شود.

سیدرضا مرتضوی، امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان در استانداری گفت: این امر می‌تواند در راه رفع مشکلات و ارتقاء اقتصاد مُبتنی بر دانش و فناوری‌های نوین موثر باشد.

او با تاکید بر اینکه فناوری‌های نوین و دانش بنیان باید در زمینه تولید و صنایع بیش از گذشته استفاده شود، افزود: این مهم رونق اقتصادی را در استان و در پی آن در سطح کشور به همراه خواهد داشت.

استاندار اصفهان اظهار داشت: به دلیل محدودیت فضای فیزیکی شهرک علمی و تحقیقاتی و سایر مراکز رشد دانشگاهی و نیاز جدی به فضای اداری و کارگاهی برای استقرار شرکت‌ها و موسسه‌های فناور، تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند تا فضای اداری و کارگاهی مازاد خود را در اختیار شهرک علمی و تحقیقاتی استان و سایر مراکز مشابه قرار دهند.

مرتضوی اضافه کرد: دادگستری نیز باید یک شعبه امور قضایی مرتبط با مجموعه‌های دانش بنیان تشکیل دهد تا امور حقوقی آن‌ها در مدت زمان کمتری پیگیری شود.

او خاطرنشان کرد: مباحث دانش بنیان از اصلی‌ترین سیاست‌های سال‌های اخیر بوده که امسال نیز در شعار سال وجود دارد لذا همت و تلاش برای تحقق آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تشکیل کمیته‌ای مرتبط برای آسان سازی امور و فعالیت‌های مبتنی بر دانش بنیان در استان ضروریست، تصریح کرد: تمام اقدامات باید برای ارتقاء اقتصاد این بخش و فعالیت بیشتر فعالان این عرصه باشد.

مرتضوی ادامه داد: ضعف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به عنوان مولفه مهم اقتصاد مقاومتی و شناخت کم جامعه هدف از نقش‌آفرینان این عرصه و ناچیز بودن سهم شرکت‌های دانش بنیان از اقتصاد کشور، از معضلات این بخش است.

او گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما باید برای ترویج گفتمان و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان در استان به عنوان مُولفه رونق اقتصادی و حمایت و تشویق نقش آفرینان آن، بیش از پیش فعال باشند.

جلسه قرارگاه اقتصاد دانش بنیان اصفهان، امروز به ریاست استاندار و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اقتصاد دانش بنیان و مراکز علمی تحقیقاتی، در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

از مجموع حدود هفت هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ شرکت معادل ۱۰ درصد از آن‌ها در استان اصفهان فعال هستند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.