برگزیده شدن سه روستای همدان در جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب»

سه روستا از استان همدان از میان ۲۸۵ روستای کشور در جمع ۱۰ برگزیده هشتمین جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در هشتمین جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب»  روستاهای اشترمل در شهرستان تویسرکان، ویان در شهرستان کبودراهنگ و شاهنجرین در شهرستان درگزین  برگزیده شدند.

عاطفه زارعی گفت: دو روستای اشترمل و قدس در جمع برگزیدگان و روستای شاهنجرین در بخش روستای استمرار که فعالیت مستمر کتابخوانی دارد قرار گرفتند، استان همدان همواره در سال‌های اخیر در جمع برگزیدگان قرار گرفته و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این روستا‌ها تجلیل شده اند.

او افزود: پس از انتشار فراخوان کشوری این دوره جشنواره ، ۲۸۵ روستا آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند که با بررسی آثار رسیده، ۵۲ روستا به مرحله داوری ملی رسیدند و پس از فرآیند داوری مجدد ، ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده انتخاب شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابخانه عمومی بینش در روستای اشترمل، کتابخانه عمومی قدس در روستای ویان و کتابخانه عمومی آیت‌الله میرزاطاهر ربانی شاهنجرانی در روستای شاهنجرین برای فعالیت‌های مختلف فرهنگی با محوریت کتاب ، چراغ کتابخوانی را همواره در این مناطق روشن داشتند.

داشتن کتابخانه و تعداد اعضا، فعالیت‌های جنبی ، گروه سنی و جنسیت اعضا، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از  شاخص‌هایی است که بر اساس آن روستا‌های برگزیده مشخص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.