در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تبلیغات در زمینه تئاتر باعث استقبال کودکان می‌شود

یک کارگردان تئاتر کودک و نوجوان گفت: استقبال کودکان از تئاتر خوب است، اما برای علاقه‌مندی و آشنایی نوجوانان نیاز به تبلیغات مناسب داریم.

ناظری کارگردان تئاتر کودک و نوجوان در خصوص استقبال از تئاتر کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر استقبال از تئاتر کودکان خوب نیست اما به طور معمول کودکان و خانواده‌ها تئاتر را دوست دارند و از آن به خوبی استقبال می‌کنند.

ناظری در خصوص سانس‌های نمایشی تئاتر برای کودک و نوجوان گفت: اکثر سانس‌های تئاتر کودک و نوجوان در نوبت صبح برگزار می‌شوند. مهدها و دبستانی‌ها استقبال خوبی از تئاترهای ویژه کودکان دارند و این امر نشان می‌دهد کودکان به تئاتر علاقه‌مند هستند و  بیشتر استقبال تئاتر از سوی کودکان ۲ تا ۵ سال به بالا است. 

تئاتر کودک

او ادامه داد: استقبال نوجوانان به نسبت کودکان از تئاتر کمتر است، زیرا تئاتر می‌تواند بیشتر و به راحتی به موضوعات کودکان بپردازد. همچنین دلیل استقبال کمتر نوجوانان از تئاتر به دلیل محتوای نمایش‌ها است، زیرا نمایش تئاتر برای قشر نوجوان کمتر تولید می‌شود و هنوز جامعه هدف کودک و نوجوان در زمینه تئاتر پیدا نشده است.

تئاتر کودک

ناظری در خصوص قیمت بلیط ئاتر و سینما گفت: قیمت بلیط سینما و تئاتر حدودا برابر است و گاهی اوقات حتی قیمت بلیط تئاتر کم‌تر از سینما است. از این رو مدارس برای برنامه اردوهای خود می‌توانند برای دانش‌آموزان اردوهای تئاتری برگزار کنند.

او در مورد تبلیغات کم تئاتر کودک و نوجوان گله مند بود و گفت با انجام تبلیغات درست و مناسب استقبال وجوانان هم از تئاتر بیشتر خواهد شد.

نمایش کودک و نوجوان

ناظری در خصوص تولید محتوای کم نمایش تئاتر ویژه کودکان گفت: مسئله مالی یکی از مسائل مهم روز است که یکی از دلایل تولید کمتر تئاتر در زمینه کودک و نوجوان همین موضوع است. همچنین او در صحبت‌های خود از مسئولین درخواست داشت که بودجه مناسبی را برای تبلیغات و انجام نمایش‌های گروهی تئاتر به آن‌ها اختصاص دهند تا نوجوانان و کودکان بیشتر از این هنر استقبال کنند. او تبلیغات مناسب، محتوای خوب، بودجه و کمک مسئولین و تبلیغات در مدارس را راه حلی برای استقابل قشر کودک و نوجوان از تئاتر دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار