دادگستری آمریکا: ترامپ همه اسناد را تحویل نداده است

یک نشریه آمریکایی به نقل از وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد گمان می‌رود رئیس‌جمهور سابق آمریکا تمامی اسناد کاخ سفید را پس نداده باشد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت وزارت دادگستری آمریکا بر این باور است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، تمامی اسنادی که ازکاخ سفید گرفته را پس نداده است.

این نشریه با بیان آنکه «جی برات» رئیس عملیات ضد جاسوسی وزارت دادگستری، «در هفته‌های اخیر» با وکلای ترامپ ارتباط برقرار کرده است، نوشت: «بازرسان تردید دارند که دونالد ترامپ در ارائه تمام و کمال اسناد در انتهای دوره ریاست جمهور همکاری لازم را داشته است.»

«لورنس ترایب» استاد حقوق دانشگاه هاروارد، هم گفت: «این خبر به نظر گامی بزرگ در جهت کیفرخواست وزارت دادگستری علیه ترامپ به دلیل ممانعت از اجرای عدالت است.»

این در حالیست که حواشی ترامپ در حال حاضر به دلیل تفتیش پلیس فدرال آمریکا از عمارت او در فلوریدا و همچنین تصمیم او برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ بار دیگر افزایش یافته است.

به تازگی دوشنبه هفته گذشته دونالد ترامپ از شبکه سی‌ان‌ان شکایت و این خبرگزاری را به توهین و افترا به خود و بیم از آنکه وی بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ پیروز انتخاب شود، متهم کرد و از شبکه سی ان ان ۴۷۵ میلیون دلار خسارت خواست.

رئیس‌جمهور جمهوریخواه سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود روابط بسیار بدی با رسانه‌های بزرگی مانند سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز داشت و این رسانه‌ها را رسانه‌های جعلی نامیده بود. وی به طور مداوم در توئیتر خشم خود را نسبت به این رسانه‌ها بیان می‌کرد و نوشتن چنین توئیت‌هایی سبب شد وی از اظهارنظر در توئیتر منع شود.

از طرفی در ماه‌های اخیر بازرسان اف‌بی‌آی بیش از ۱۱ هزار سند محرمانه و طبقه‌بندی شده از خانه شخصی دونالد ترامپ در فلوریدا کشف و ضبط کردند، ترامپ همچنین به تازگی تلاش کرده تا با بیان ادعا‌هایی در مورد خارج کردن اسناد طبقه‌بندی شده از حالت محرمانه قبل از خروج از کاخ سفید مانع انجام تحقیقات قضایی در این مورد شود. ترامپ به همراه وکلایش در تلاشند تا ثابت کنند این اسناد قبل از خروج از کاخ سفید از حالت محرمانه خارج شده و کاملاً در حیطه اختیارات اجرایی رئیس‌جمهور به مکان دیگری منتقل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار