افتتاح دومین مرکز توانمندسازی دختران نوجوان کشور در مشهد

دومین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان کشور ۹ تا ۱۹ سال در خراسان رضوی افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، نماینده یونیسف در ایران و مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افتتاح شد.

صالحی مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: این دفتر با همکاری مشترک دفتر یونیسف در ایران، ستاد مبارزه با موادمخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و سمن‌های مردمی راه اندازی شده است.

او به تلاش چندین ماهه برای راه اندازی این مرکز اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی دومین استان در کشور است که این مرکز در آن راه اندازی می‌شود.

 مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این مرکز به دختران ۹ تا ۱۹ سال خدمات رسانی می‌کند، ادامه داد: جمعیت هدف این مرکز دختران در معرض آسیب هستند.

صالحی بیان کرد:  این دختران نوجوان از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی و تیم‌های سیار خود مرکز، به این مرکز هدایت می‌شوند و در صورت نیاز به حمایت به دستگاه‌های حمایتی هم معرفی می‌شوند.

او تصریح کرد: در این مرکز خدمات مشاوره پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش قدرت حل مساله و آموزش نه گفتن به دختران نوجوان آموزش داده می‌شوند.

مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تاکید کرد: تامین اعتبار این مرکز برعهده یونیسف است و طی قراردادی مابین دفتر یونیسف در ایران و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان این دفتر راه اندازی شده است.

صالحی اضهار کرد: ظرفیت این مرکز حدود ۵۰ نفر است و تمام خدمات این مرکز بصورت رایگان ارائه می‌شود و تلاش داریم ظرفیت این مرکز را توسعه دهیم.

او افزود: این مرکز با اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیون تومان توسط جمعیت افرای سبز به عنوان مجری پروژه و جذب اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر یونیسف در ایران راه‌اندازی شده است.

در افتتاحیه این مرکز همچنین کاظمی، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: کشورمان در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید، بیش از ۱۲ هزار جانباز داشته است؛ و این یعنی ما انتظار حمایت‌های بیشتری داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار