عضو موظف هیات مدیره سازمان بورس:

تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری است

عیوضلو گفت: مصرف عمومی و مخارج دولت ظرفیت مناسب برای دستیابی به رشد اقتصادی را ندارد و تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی توسعه سرمایه گذاری است.

رضا عیوضلو گفت: نمایشگاه کیش فرصت مناسبی برای مشارکت کنندگان در سرمایه گذاری و اشتراک گذاری دستاورد‌ها برای توسعه بازار‌های مالی است.

او گفت: رشد اقتصادی کشور از سال ۹۰ تا کنون متوسط ۰.۹ درصد بوده در حالی که اهداف رشد حدود ۸ درصد بوده است. مصرف عمومی و مخارج دولت ظرفیت مناسب برای دستیابی به رشد اقتصادی را ندارد تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی بحث رشد سرمایه گذاری است.

عیوضلو می گوید: برای بحث مثبت شدن تراز تجاری هم سرمایه گذاری راه حل است. سرمایه گذاری نیازمند بستر سازی است که باید از سوی سیاستمداران انجام گیرد و باید چشم انداز آن به گونه‌ای روشن باشد که افراد آن را بتوانند ببندند. باید به حدی روشن و شفاف باشد که بحث رقابت ذاتی شرکت و صنایع در آن دیده شود.

او گفت:مورد بعد که باید به آن اشاره کرد امینت ثبات مالی است. یک سیستم مالی زمانی می‌تواند ثبات خود را حفظ کند که بتواند نوسانات را هضم کند و در مقابل نوسانات بتواند ماندگار باشد. سیستم مالی شامل نهاد مالی، بازارهای مالی و زیر ساخت‌های مالی است. سیستم باید به گونه‌ای از سلامت برخوردار باشد که که بتواند خودش را در نوسانات حفظ کنند.

عضو موظف هیات مدیره سازمان بورس گفت:مطالعات نشان می‌دهد که بازار سهام در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. دنیا بازار سرمایه را به عنوان محرک اقتصادی می‌داند .بازار سهام یک پیش بینی کننده خوب از متغیر‌های اقتصادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار