ممنوعیت ورود تلفن همراه به مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، ورود تلفن همراه از سوی دانش آموزان به مدارس ممنوع است.

رضا رضایی امروز در جمع مدیران مدارس شهرستان رفسنجان گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، ورود تلفن همراه به مدارس از سوی دانش آموزان ممنوع است و با توجه به خطرات احتمالی، مدیر مدرسه باید این موضوع را با جدیت پیگیری کند. 

 او افزود: تنبیه بدنی، شاید به عقیده برخی در دهه‌های گذشته جواب می‌داد؛ اما امروزه این روش مردود شمرده می‌شود؛  زیرا آثار تنبیه بدنی علاوه بر خطرات جانی که دانش آموز را تهدید می‌کند، روح و روان او را تا سال‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: تنبیه بدنی با هر نوع توجیهی در مدارس ممنوع بوده و با افرادی که مرتکب این تخلف شوند، به شدت برخورد خواهد شد.

به گفته او، طبق ماده ۸۲ آیین‌نامه، مدیر مدرسه موظف است ممنوعیت تنبیه بدنی را تذکر دهد و در صورت مشاهده‌ تخلف، مراتب را  برای اطلاع و اقدام لازم به اداره آموزش و پرورش منطقه یا شهرستان گزارش دهد.

رضایی با اشاره به ممنوعیت ورود افراد متفرقه به مدارس افزود: مدرسه یک محیط یاددهی و  یادگیری است و افراد مختلف، حق ورود بدون مجوز به آن را ندارند؛ بنابراین مدیران مدارس باید در این خصوص کاملا جدی عمل کنند و بدون هماهنگی با اداره متبوع از ورود افراد متفرقه به مدرسه ممانعت کنند.

به گفته او  امنیت و سلامت دانش آموزان اولویت اول مدارس است؛ بنابراین برای مواظبت از خود باید آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهیم، تا آن‌ها نحوه حفاظت از خود در جامعه را آموخته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر برخی دانش‌آموزان، فریب فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خوردند.

  او توانمندسازی را در زمینه‌های مختلف ضروری دانست و بر آموزش نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار