خدمت رسانی اردوی جهادی دامپزشکی در نگین کویر شهرستان فهرج

بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از برگزاری اردوی جهادی ۳ روزه در بخش نگین کویر این شهرستان با هدف ارائه خدمات رایگان دامپزشکی خبر داد.

بماندشتی با اشاره به رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی اظهار کرد: این رزمایش با همکاری فرمانداری، بسیج مهندسین و عشایر، اداره کل دامپزشکی استان، دانشکده دامپزشکی، بخشداری نگین کویر و دامپزشکی شهرستان‌های شرقی به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی گفت: واکسیناسیون نقش مهم در کاهش رخداد بیماری‌ها دارد که در کنار آن رعایت اصول قرنطینه‌ای، ضدعفونی مداوم دامداری‌ها و جلوگیری از جا به جایی غیر ضروری دام‌ها کمک شایانی به اثر بخشی هرچه بهتر واکسیناسیون خواهد نمود.

بماندشتی برنامه سمپاشی بدن دام‌ها در مناطق محروم را از راهکار‌های موثر در پیشگیری از ایجاد آلودگی دام‌ها به بیماری‌های انگلی عنوان کرد و گفت: انگل‌های خارجی با تغذیه از بدن حیوانات موجب ایجاد بیماری‌های پوستی، کم اشتهایی، ضعف و کم خونی در دام شده که این موضوع باعث کاهش تولید شیر، گوشت و پشم در آن‌ها و خسارت به صنعت دامپروری می‌شود.

وی مهمترین زمینه فعالیت‌های این گروه‌های دامپزشکی را واکسیناسیون دام، مشاوره و درمان، سمپاشی و مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام و جایگاه دام عنوان و ابراز امیدواری کرد: افزایش این فعالیت‌های جهادی و تخصصی موجب کاهش مشکلات دامداران در این مناطق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.