۳ درخواست شهردار مشهد از رئیس مجلس

شهردار مشهد سه درخواست خود را در خصوص حل معضلات کلان‌شهر‌ها به رئیس مجلس ارائه کرد.

سید عبدالله ارجائی شهر دار مشهد گفت: امروز نزدیک به ۷۵ درصد از جمعیت کشور در مناطق شهری و بیش از نیمی از این در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها ساکن هستند.

او افزود: امروز بودجه و اعتبارات مدیریت شهری بسیار خوب است و شهرداری تهران بیش از ۵۰ هزار، مشهد ۲۶ هزار و شیراز و اصفهان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه دارند.

شهر دار مشهد ادامه داد: در عرصه‌ای مانند ورزش، امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری است، قابل مقایسه با غیر آن نیست؛ در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز شهرداری‌ها امکانات بسیار زیادی داشته و ۲۵۰ خدمت را به صورت مستقیم به شهروندان ارائه می‌دهند.

ارجائی بیان کرد: شهرداری به صورت شبانه‌روزی در ایام هفته در خدمت مردم هستند. این نهاد در بخش‌های فرهنگی، خدمات شهری، حمل و نقل و... در خدمت مردم است. عدم تناسب شرح وظایف‌ها و اختیارات محدود از مشکلات جدی ماست کما اینکه ما اختیار کافی برای انجام اقدامات نداریم.

او تصریح کرد: اینکه آقای قالیباف سال‌ها شهردار تهران بوده، بسیار نکته خوبی است، زیرا از جایگاه شهرداری‌ها، موانع و چالش‌های آن آگاه است و می‌تواند آن را رفع کند.

شهر دار مشهد تاکید کرد: موضوع دیگر رفع موانع در استفاده شهرداری‌ها از روش‌های متنوع تامین مالی به ویژه در فاینانس است؛ آسیب‌شناسی سال‌های پیش ما را به این نتیجه می‌رساند که دوره‌های گذشته شهرداری نتوانسته از فاینانس استفاده کنند.

ارجائی اظهار کرد : نکته آخر توجه ویژه مجلس به حمل و نقل بومی است؛ سهم حمل و نقل عمومی کشور از بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومان است که نیمی از آن بر عهده شهرداری‌هاست که رقم بسیار ناچیزی است، لازم است در این زمینه سهم دولت در حمل و نقل عمومی و همچنین بافت فرسوده افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار