استان اردبیل به احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای توسعه راه‌های استان، اردبیل به احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد.

علی یوسف زاده با بیان اینکه توسعه پایدار استان‌ها منوط به توسعه راههاست گفت: در استان اردبیل نیز یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های جدی راه و شهرسازی استان اردبیل احداث بزرگراه و همچنین آزاد راه است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه ساخت و توسعه راه‌های ایمن در محور‌های اصلی از اهداف مهم این اداره کل در سال‌های اخیر و همچنین مطالبات به حق مردمی است تصریح کرد: استان اردبیل از لحاظ برخورداری بزرگراه در کشور جزو دهک‌های آخر در بین استان‌ها است و یکی از بزرگترین علت‌ها عدم احساس نیاز و عدم توجه به این امر در سالیان قبل بود که خوشبختانه از ۵ سال پیش این احساس نیاز برای توسعه بزرگراه و آزاد راه که از شاخصه‌های توسعه استان نیز می‌باشد و مسئولان استان به جد در تلاش برای این مهم هستند.

یوسف زاده تا ۵ سال پیش فقط ۴ پروژه اردبیل - نیر، اردبیل – نمین، اردبیل - مشگین شهر و ۵۰ کیلومتر از پروژه اردبیل به گرمی را دارای ردیف اعتباری ملی عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان پرتلاش استان براساس همان نیاز به توسعه در کنار راه و شهرسازی استان تصمیم گرفتند کار مطالعه سنجی پروژه‌هایی را که نیاز به توسعه بزرگراه دارند را شروع کنند.

او با اشاره به اینکه این مسئله نقطه قوتی شد تا همه محور‌ها براساس نیاز سنجی مورد بررسی قرار گرفته و خیزی عظیم برای توسعه راه‌های استان از نظر ساخت و احداث بزرگراه و آزادراه برداشته شود گفت: با همت و پیگیری‌های استاندار ساعی و معاون امور عمرانی استانداری همچنین نمایندگان منطقه کار مطالعه سنجی همه محور‌ها به پایان رسیده و مورد تایید وزارتخانه است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل مجموع پروژه‌های راه اصلی و بزرگراهی استان اردبیل را ۸۷۴ کیلومتر برشمرد و بیان کرد: براساس نیاز هرمنطقه این ۸۰۰ کیلومتر را اولویت اصلی خود قرار داده ایم.

یوسف زاده اتمام کار مطالعه سنجی از نظر توجیه فنی و اقتصادی، اخذ مجوز ماده ۲۳ و قرار گرفتن این مقدار از بزرگراه در ردیف اعتباری بودجه را یادآور شد و گفت: نسبت به ۵ سال گذشته علی رغم همه مشکلات و کمبود‌ها اکنون توسعه راه‌ها دوبرابر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.