۲۵ هکتار کشت جدید گلخانه‌ای در همدان عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: براساس تعهدات ایجاد شده تا پایان امسال ۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای به این استان افزوده می‌شود.

رضا بهراملو گفت: مصرف آب در کشت گلخانه‌ای ۹۰ درصد صرفه جویی می‌شود برای همین علت توسعه این بخش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با کم آبی به شمار می‌رود.

او گفت: اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در گلخانه‌ها مشغول به کار هستند، اما این میزان کافی نیست و در تلاش هستیم تا ظرفیت بیشتری را در شهرستان‌های استان برای توسعه گلخانه‌ای فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: صادرات محصولات گلخانه ای، یک بازار بزرگ و رو به رشد در تمام جهان است که استان همدان به دلیل پتانسیل خوبی که در این زمینه دارد می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد.

بهراملو گفت: مروری بر بازار صادرات محصولات گلخانه‌ای در سال ۲۰۲۱ نشان داده است که این صنعت به شدت در حال رشد است و تا سال ۲۰۲۶ یکی از پررونق‌ترین بازار‌های جهانی خواهد بود.

او با بیان اینکه امنیت غذایی و کیفیت بالای محصولات کشاورزی این روز‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: فناوری‌های کشت گلخانه‌ای می‌تواند محصولات غذایی با کیفیت بالا را در تمام طول سال فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.