۷ هزار دانش‌آموز مهابادی از سرویس مدارس استفاده می‌کنند

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۷ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز مقاطع تحصیلی در این شهرستان متقاضی استفاده از سرویس مدارس شده‌اند.

علی محمدیان کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مهاباد گفت: تاکنون در مجموع ۱۷۳ سرویس برای دانش آموزان متقاضی تعیین شده که این کار با توجه به مسیر‌های تردد دانش آموزان و درخواست والدین صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۵۴ دستگاه اتوبوس و مینی بوس و ۲۰ دستگاه ون در قالب سرویس مدارس مهاباد ساماندهی شده که انتظار می‌رود تعداد دستگاه‌های ون به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال هزینه ماهیانه سرویس اتوبوس و مینی بوس در مسیر‌های نزدیک ۲ میلیون ریال و مسیر‌های پراکنده ۲۵ میلیون ریال و برای دستگاه‌های ون سه میلیون ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مشکل سرویس مدارس در مهاباد رفع نشده است، اضافه کرد: رانندگان تعدادی از دستگاه‌های ون با والدین در خصوص هزینه حمل و نقل و سرویس دهی توافق کردند لذا از مصوبه آموزش و پرورش و نرخ گذاری رسمی تبعیت نمی‌کنند.

محمدیان ادامه داد: استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس می‌تواند به کاهش ترافیک در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس کمک کند، ورود و خروج دانش آموزان را نظم و ترتیب خاصی بخشد لذا آموزش و پرورش نمی‌خواهد در این خصوص هزینه مضاعفی بر والدین تحمیل کند.

وی تاکید کرد: قبل از بازگشایی مدارس جلسات متعددی برای برنامه ریزی سرویس مدارس، با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و راهنمایی و رانندگی مهاباد انجام شد.

در سال تحصیلی جاری در مجموع ۵۲ هزار دانش آموز مهابادی در پایه‌های مختلف و در ۳۸۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.