جشنواره شعر مولود کعبه در خراسان رضوی بین‌المللی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دومین دوره این جشنواره به منظور حضور دانشجویان غیر ایرانی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره شعر مولود کعبه گفت: برگزاری جشنواره‌های امامت و مهدویت یکی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است که سال گذشته در ۱۰ موضوع و در ۱۰ استان کشور برپا شد، جشنواره شعر مولود کعبه یکی از برنامه‌ها در این زمینه است که شروع این جشنواره‌ها از دانشگاه های خراسان رضوی در ۱۳ رجب سال گذشته  انجام شد.

او افزود: دومین دوره جشنواره‌های امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، امسال در ۳۱ استان کشور و در ۳۷ شاخه برگزار می‌شود که شروع این جشنواره‌ها با برپایی دومین جشنواره شعر مولود کعبه از خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی  ادامه داد: مهلت ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره‌های امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی این استان، ۱۵ دی امسال و تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) خواهد بود.

اهداف دومین جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه

سید جواد جعفری مدیر عامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آشنایی بیشتر دانشگاهیان با سیره و معارف امیرالمؤمنین علی (ع)، ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در زبان و ادبیات فارسی و سایر زبان‌های دنیا و همچنین تهیه و تولید آثار فاخر ادبی در موضوع مکتب اهل بیت (ع) از جمله اهداف دومین جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه است.

او افزود: سیره و معارف امیرالمؤمنین امام علی (ع) مستند به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی شامل نهج البلاغه، ولادت، شهادت، سبقت در ایمان، ولایت، شجاعت، اخوت، عبادت، عدالت، علم و حکمت، حکومت و خلافت از جمله موضوعات جشنواره شعر مولود کعبه به شمار می‌رود.

مدیر عامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: قالب‌های شعری این جشنواره شامل غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، شعر نو است و به هفت شاعر برگزیده تندیس و لوح تقدیر جشنواره، هدیه نقدی از یک تا ۳۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

سید جواد جعفری بیان کرد: شرکت‌کنندگان این جشنواره بین‌المللی در بخش ملی جشنواره اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی و عموم مردم و در بخش بین المللی آن اتباع سایر کشور‌های جهان به ویژه دانشجویان غیر ایرانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.