اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های خرد و خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم نامه توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی با محوریت اشتغال زایی بانوان به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال با صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال بنیاد برکت منعقد شد.

زهرا ابراهیمی در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه با نماینده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های نوسازی اقتصادی و توسعه اجتماعی، مشارکت زنان و نحوه ایفای نقش آن‌ها در ساختار‌های اقتصادی است.

وی افزود: براین اساس تسهیل و تامین منابع مالی ایجاد اشتغال و کارآفرینی منتج به پویایی جامعه و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای کلیه بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانواردهک‌های پایین درآمدی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال علاوه بر عزتمندی افراد به طور مستقیم بر کاهش آسیب‌های اجتماعی اثر گذار خواهد بود و تاثیرات اجتناب ناپذیری در تقلیل بازماندگان از تحصیل و کودکان کار بدلیل فقر اقتصادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی سازی اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴، سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده در این تفاهم نامه منعقد گردیده و تسهیلات اشتغال به کسب و کار‌های خرد و خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار مهارت دیده، جویای کار و زنان کارآفرین استان به صورت قرض الحسنه اعطاء خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار