نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای قم

نشست مشترک رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قم با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز قم به منظور بررسی مباحث مربوط به حوزه سلامت استان برگزار شد.

دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه ضمن قدردانی از صدا و سیمای استان قم برای تشکیل این جلسه و همچنین اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص مباحث بهداشت و درمان به تشریح وضعیت بیماری‌های فصلی در استان پرداخت و گفت: بعد از پیک هفتم کرونا، عادی انگاری در سطح کشور و استان را شاهد بودیم و در همین روزها، بیماری‌های فصلی و عفونی و آنفلوآنزا نیز رواج پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رفتار‌های بیماری آنفلوآنزا گفت: این نوع ویروس همانند کرونا، ریه‌ها را درگیر کرده و با تب بالا و بی اشتهایی و بی حالی همراه است و در میان کودکان نیز رواج دارد.

مصری گفت: بیماری‌های فصلی و عفونی و همچنین آنفلوآنزا همه ساله با تغییر فصل وجود دارد، اما امسال با توجه به اینکه همشهریان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند، در برگیری این بیماری نیز زیاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه به فعالیت مدارس، اغلب دانش آموزان درگیر این ویروس شده که انتظار است خانواده‌ها اجازه ندهند فرزند بیمار آن‌ها راهی مدرسه شود و معلمان و کادر مدرسه نیز از ورود دانش آموز با علائم سرما خوردگی جلوگیری کنند.

مصری بر لزوم رعایت دستورات بهداشتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک نباید فراموش شود و متاسفانه در سطح استان شاهد هستیم که درصد رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از ماسک، به شدت پایین آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به انتقاد‌های صورت گرفته مبنی بر شلوغی مراکز درمانی گفت: با توجه به شدت گرفتن بیماری، مراجعه به مراکز درمانی نیز به مراتب بیشتر شده و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم به درستی خدمات رسانی کنیم.

او ادامه داد: البته در بین مراجعان به مراکز درمانی، بسیاری از افراد هستند که نیاز به ویزیت پزشک ندارند و می‌توانند با استراحت و استفاده از دم نوش‌ها و مایعات، بر بیماری غلبه کنند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این جلسه با بیان اینکه، رسانه ملی در راستای آگاه سازی جامعه و پاسخگویی به مطالبات مردمی تلاش می‌کند، گفت: صدا و سیمای مرکز قم آمادگی خود را به منظور کمک به بهبود وضعیت سلامت استان اعلام داشته و نهایت همکاری را خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای قم گفت: یکی از رسالت‌های مهم ما نیز پاسخگویی به مطالبات مردمی است که در این زمینه نیز انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم، پاسخگو باشد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: بسیاری از همشهریان مطالباتی در حوزه بهداشت و درمان دارند که اقداماتی نیز در سطح استان انجام شده که نیازمند است، اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

دکتر محمود پرهام، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی گفت: یکی از مشکلات پزشکان، اصرار بیماران برای تجویز نوعی دارو است که این امر صحیح نبوده و باید این فرهنگ اصرار بیماران از بین برود.

او ادامه داد: از سوی دیگر نیاز است که همشهریان مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی گرفته تا زنجیره انتقال بیماری کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آموزش برای پزشکان نیز در دو سطح پزشکان عمومی و متخصصان نیز در دستور کار است که بتوانیم خدمات رسانی را گسترش دهیم.

دکتر تهذیبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با اشاره به کمبود برخی از دارو‌ها گفت: یکی از دارو‌ها سرم است که روزانه به صورت میانگین ۱۵ هزار سرم در سطح استان توزیع می‌شود.

او گفت: مصرف دارو‌ها بالا رفته و باید مدیریت دارویی صورت گیرد، البته تا حد بسیار زیادی کمبود دارو از جمله سرم و آنتی بیوتیک رفع شده، اما تا زمانی که مدیریت مصرف صورت نگیرد، وضعیت درستی نخواهیم داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراکز بیمارستانی هیچ مشکل کمبود سرم ندارند و در داروخانه‌ها نیز توزیع سرم روزانه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار